Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?

0
217

Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte kişiler birbirleri ile kolay iletişim kurmak istemektedir. Bunun için sosyal medya uygulamaları ortaya çıkmıştır. Sosyal medya aracılığı ile kişiler birbirini takip edebilmekte, haber alıp iletişim kurabilmektedir. Aynı zamanda birçok insanı birleştiren uygulama sistemi sayesinde iş olanakları tanınmaktadır. Kişiler ilgi duydukları alanlar ile ilgili paylaşım yapabilmektedir.

 Günümüzde sosyal medya iş olanağı sağlamaktadır. Bunun en iyi örnekleri ise Influencerlardır. Birçok insanın güvenini kazanan fenomenler markalar ile işbirliği yapabilmektedir. Bunun için öncelikle etkileşim sayılarının yüksek olması gerekir. Örneğin Instagram’da işbirliği yapabilmek için hesabı Facebook hesabı ile birleştirmeli ve istatistiklerin görülmesi sağlanmalıdır. Bu istatistiklere bakarak markalar çalışma teklifi sunmaktadır.

Sosyal paylaşım sitelerinde kişilerin her türlü yaptığı reklam çalışması işlemine sosyal medya reklamcılığı denilmektedir. Genellikle fenomenler ya da ünlüler bu tarz içerikler oluşturmaktadır. Sosyal medyayı kullanan bireyler ilgi alanlarında paylaşımları takip ederek yeniliklerden haberdar olabilmektedir. Aynı zamanda eğlence, haberleşme, yeni insanlar tanımak için sosyal medyayı kullanmaktadır. İnsanların sosyal medyaya ilgi duyması ve medyaların reklamları desteklemesi sosyal medya reklamcılığının gelişmesini sağlamıştır. İşletmeler daha çok kişiye ulaşmak, satışlarını ve bilinirliğini artırmak için sosyal medyayı kullanmakta ve reklam vermektedir.

Sosyal Medya Reklamcılığı Nasıl Yapılır?

Sosyal medya günümüzde çok kullanılmakta ve her geçen gün kullanıcı sayısı artmaktadır. Aynı zamanda sosyal medya kullanıcıların beklentilerine göre güncellemeler yaparak bireylerin daha çok online olarak aktif olmasını amaçlar. Herhangi bir rakip sosyal medya uygulama özellikleri bilinir medyaya eklenerek kullanıcıların kaybetmesinin önüne geçilir. İnsanların aktif olarak kullandığı mecralarda reklam yapmak birçok kişiye ulaşmayı sağlar. Özellikle yeni kuşağın sosyal medyayı aktif kullanması bu alanda yapılan reklam çalışmalarının önemini artırmıştır.

Sosyal medya reklamcılığı çalışmaları genellikle belirli zaman aralıklarında yapılmaktadır. En çok reklam çalışması yapılan sosyal medya uygulamaları Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter, Youtube, Foursquare olarak bilinir. Sosyal medya reklamcılığının en bilinir yolu ise en çok takip edilen fenomenler ile işbirliği yapmaktır. Kişilere ürün ya da hizmet verilerek tanıtımını yapmaları karşılığında belirli bütçe verilir. Böylece hızlı ve etkili şekilde reklam kampanyaları yapılır.

Reklam vermeden önce hangi kanalı tercih edeceği belirlenmelidir. Kullanılan sosyal medyanın hitap ettiği yaş aralığı, reklam etkinliği ve dönüşü üzerinde araştırma yapmak gerekir. Reklam amacı, hedefi belirlenmelidir. Buna uygun olarak strateji geliştirilmeli ve reklam hazırlanmalıdır. Reklamlar hangi lokasyonda yayınlanacağı da önceden planlanmalıdır. Reklam için bütçe ayarlaması yapmak ne tarz bir çalışma yapılacağını da belirler. Bu faktörlere bağlı olarak kullanılacak sosyal medya belirlenebilir. Sosyal medya belirlendikten sonra reklam çalışmasının içeriği, görselleri hazırlanmalıdır.  Medyayı kullanan kitlenin yaş, ilgi alanları reklamın konusunu, hikâyesini de belirler. Daha çok gençlere hitap eden sosyal medya platformlarında daha orijinal reklam içeriklerine rastlanmaktadır.  

Reklamların anlaşılır, net, akıcı bir dilde olması tanıtılan ürünlerin anlaşılmasına yardımcı olur. Aynı zamanda reklamlar akılda kalması için farklı, orijinal olması gerekir. Reklamlarda güçlü iletişim ve herkesi kapsayıcı dil kullanmak markaların kaliteli vizyon profili çizecektir. Reklamların daha fazla kişiye ulaşması için düzenli paylaşım, etkileşim oranı oldukça önemlidir. Farklı bloggerlardan destek almak, sosyal medyanın farklı kaynaklarından reklam almak markanın görünürlüğünü artıracaktır. Örneğin Instagram hikaye kısmında reklam satın alma özelliği kullanılarak satış yapılacak alana ilgi duyan kişilere ulaşmasına yardımcı olur. Böylece marka bilinir hale gelir ve ihtiyaç sahiplerine hızlıca ulaşır.

Sosyal Medya Reklamlarının Avantajları Nelerdir?

Markalar ya da şirketler isimlerini daha fazla kişiye ulaştırmak için günümüzde sosyal medyaya reklam vermektedir. Ürüne ihtiyacı olan kişilere kolay yoldan ulaşmanın yolu sosyal medyayı kullanmaktır. Belirli reklam stratejisi ile marka kısa sürede gelişebilir ve adını duyurabilir.

  • Markanın başarılı olması için birçok kişi tarafından bilinmesi gerekir. Kaliteli bir izlenim bırakmak için belirli strateji belirlenmeli ve çalışmalar yapılmalıdır. Sosyal medyada reklamlar daha hızlı paylaşılır ve yayılır. Bu yüzden reklamlar sosyal medyada yayınlanmalıdır.
  • Verilen reklamları analiz etmek mümkündür. Etkileşim oranına bakabilmek reklamın başarılı olup olmadığını gösterir.  Örneğin Instagram’da beğeni, takip, görüntülenme oranlarına bakılabilmektedir.
  • Ekonomik olarak maliyeti daha düşüktür. Örneğin televizyon reklamına oranla sosyal medya reklamının bütçesi daha düşüktür ve birçok insana ulaşma imkânı vardır.
  • Reklamın kimlere hitap edileceği başlangıçta belirleneceği için başlangıçtaki hedef kitleye doğrudan ulaşım gerçekleşmektedir.
  • Reklamların devamlılığı ya da sonlanmasına müdahale edilebilir. Böylece firma ister çalışmaya devam edebilir ya da reklamları durdurabilir.
  • Aynı zamanda reklam yapılan marka birçok kişiye ulaştığı için takipçi sayısı da hızla artmaktadır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz