Merhaba, bugün sosyal medya reklamlarının önemi, işletmeler tarafından kullanımı ve sosyal medya reklam yasakları hakkında bilgi vereceğim.
Sosyal medya platformlarını kullanan bireylerin sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bireyler sosyal medyayı bilgilenme, tanıdıklarıyla haberleşme, iletişim halinde olma ve farklı insanların nelerle ilgilendiklerini görme ve gündemi takip etme amacıyla kullanmaktadır. Farklı kullanım amaçlarına göre bireyler sosyal medyayı tercih etmektedir. Aynı zamanda birçok kişiye kolay ulaşım sağladığı ve etkilediği platformlar olduğu için reklam sektörüne de yön vermiştir.
Sosyal medyada yayınlanan reklamların etkisi hızlı bir şekilde ölçümlenmektedir. Böylece işletme ve markalar bilinirliğini artırmakta ve kendi müşterilerini oluşturmaktadır. Aynı zamanda işletmelerin sosyal medyada kullanıcı hesaplarının olması müşteriler tarafından kolay ulaşılmasını sağlar. Böylece bireylerin beklentileri ve yorumları ile markalar politikalarını hızlı bir şekilde güncelleyebilmektedir.
Reklam stratejisi oluşturmak ve hedef kitle belirlenmesi ilk aşamadır. Sosyal medyada reklam verilirken hedef kitle doğrudan belirlendiği için avantajlı bir durum yaratmaktadır. Kullanıcılara hızlı bir şekilde ulaşılabilmekte ve istenen strateji hemen sağlanmaktadır.
Sosyal Medya Reklamcılığı Nedir?
Sosyal medya üzerinden yapılan her tür tanıtım, reklam faaliyetlerine sosyal medya reklamcılığı denmektedir. Günümüzde en çok reklam platformu olarak Instagram, Youtube, Facebbok, TikTok, Pinterest gibi uygulamalar kullanılmaktadır. Sosyal medya reklamcılığının birçok türü vardır. Örneğin videoların arasına reklam yerleştirmek, içerik üreticileri ile işbirliği yapıp ürün ya da hizmetlerinin tanıtılmasını istemek sosyal medya reklamcılığıdır.
İşletmeler influencer ile çalışacaksa gerçek takipçili ve çok sayıda takipçisi olan kişilerle çalışmaktadır. Fenomenlerin takipçileri aktif satın alma eylemi gerçekleştirdiğinde bu eylemden komisyon elde etmektedir. Aynı zamanda bir ürün ya da hizmet hakkında kişi detaylı içerik üretiyor ve kullanıyorsa ücretli çalışmalar yapılabilmektedir.
Sosyal Medyada Reklam Vermenin Avantajları Nelerdir?
İşletme ya da markalar reklam oluştururken stratejiler izlemektedir. Reklam içeriğinin hazırlanması için hedef kitle belirlenmelidir. Kitleye hitap edecek şekilde reklamlar hazırlanmalıdır. Anlaşılır, net, ürün ya da hizmetin özellikleri net bir şekilde reklamlarda belirtilmelidir. Böylece marka kendini ve ürünü daha iyi bir şekilde tanıtmış olacak ve anlam kargaşasına neden olmayacaktır.
Sosyal medyada reklam vermenin en önemli avantajı belirlenen hedef kitleye hızlı bir şekilde ulaşmasıdır. Ürünler sosyal medyada hangi kesime hitap ediliyorsa ve kullanım alanına göre seçilip direkt alıcı kitle tarafından görülmesi sağlanmaktadır. Sosyal medya bireylerin ihtiyaçlarına uygun olarak reklam göstermektedir. Bu nedenle reklamların verilme süresi günlük olarak ayarlanmaktadır. Aynı zamanda haftalık reklamlar da alınabilmektedir. Gösterilme hızını artırmak için ekstra reklam paketleri sunularak markaların daha fazla kişiye ulaşması sağlanmaktadır. Böylece satış hızları da artacaktır. Belirli strateji izleyerek reklam veren firmalar başarı oranlarına göre çalışmaların etkili olup olmadığını hızlı bir şekilde ölçebilir. Eğer gerekiyorsa farklı politikalar izleyerek satış stratejileri geliştirilebilir.
Sosyal medyada verilen reklamlar kaç kişi tarafından görüldüğü, aktif olarak kaç eylem gerçekleştiği ve kullanıcıların ürün, marka hakkında tutumları hızlı bir şekilde ölçümlenebilmektedir. Hedef kitlenin daha geliştirici yorumları ve ürün istekleri markalar için yeni ürünlerin çıkmasını sağlar. Böylece kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda hizmet ve ürün çıkararak rakiplerin önüne geçilebilmektedir.
Dijital Reklamlar Geleneksel Reklamları Bitirecek mi?
Her platform farklı hedef kitle tarafından kullanılır. Bu yüzden geleneksel medyaya yatırım azalsa da son bulmayacaktır. Hatta bazı durumlarda dijital ve geleneksel medya ortak çalışmalar yaparak ulaşılmak istenen kitleye hitap etmeye devam edecektir. Ancak sosyal medyaların ve web sitelerin kullanımının artması ile dijital medya reklamları öne çıkmaktadır. Aynı zamanda dijital medya reklamlarında ihtiyaç olan ve alınmak istenen ürün, hizmetleri anında satın alma özellikleri bulunduğu için daha avantajlı konumdadır.
Sosyal Medya Reklam Yasağı Hakkında Doğru Bilgiler Nelerdir?
Instagram, Pinterest, Tiktok, Facebook gibi sosyal medya platformlarında yayınlanan reklamlara fatura kesmek zorunlu hale gelmiştir. Belirli ücretlerin üzerinde para kazanan kişiler şirket kurmak zorunda kalır ve vergilerini ödeyerek reklam alma işlerine devam edebilmektedir. Böylece sosyal medyadan kazanılan ücretler yasal olmaktadır. Kişiler devlete vergisini vererek reklam hizmetlerine devam edebilmektedir. Ancak bu reklamların bir işbirliği olduğunun belirtilmesi zorunlu hale getirilmiştir. Bu yüzden Instagram story üzerinden kaydırmalı link çalışmalarına işbirliği yazmak zorunludur. Fenomenler markalar ile anlaştıklarında içeriklerine mutlaka ücretli çalışma olarak belirtmesi gerekir. Aksi halde yasal olmamaktadır.