Merhaba, bugün sosyal medyada etkileşim nasıl ölçülür ve etkileşim artırma yöntemlerinden bahsedeceğim.
Gün geçtikçe sosyal medya kullanımı artmaktadır. İnsanlar birbirleri ile haberleşme, bilgi aktarımı, eğlence ya da sevdikleri hobilerle ilgili yeni gelişmeleri sosyal medya platformları üzerinden yapabilmektedir.
Paylaşımları farklı kişilere gönderebilmekte ya da beğendikleri gönderileri kaydederek farklı zamanlarda anında ulaşabilmektedirler. Bu yüzden paylaşılan gönderinin kaç kişi tarafından görülmesi, beğenilmesi kısacası ne kadar etkileşim aldığı çok önemlidir. Özellikle popüler olarak kullanılan Instagram’ın doğru kullanılması sosyal medya reklamcılığı açısından oldukça önemlidir.
Fenomenlerin kaç kişiye ulaştıkları istatistikler tarafından belirlenebilmektedir. Markalar işbirliği yapacağı zaman bu etkileşim oranlarına bakmaktadır. Aynı zamanda kişilerin takipçi sayısından çok etkileşim istatistiklerini kontrol etmektedir. Takip etmeyen kullanıcılar fenomenlerin hesapları açık olduğundan dolayı keşfet özelliğinden direkt olarak gelebilmektedir.
Sosyal Medyada Reklam Verirken Nelere Dikkat Edilmektedir?
Kişilerin etkileşim oranları artık birçok kişi tarafından takip edilmektedir. Bu yüzden eskiye oranla kişilerin kaç takipçisi olduğundan çok hangi kesime ne kadar hitap ettiği, paylaşımlarının etkisi önemlidir.
Instagram’da işletme sahibi olmak için Facebook hesabının olması gerekir. Bu hesapları birbirine bağlama işleminden sonra her paylaşımın istatistiksel değeri ortaya çıkar. Bu değerler ışığında kişi etkileşimini artırmak için stratejiler belirleyebilir. Hesaplarını daha aktif ve verimli şekilde kullanarak sosyal medya üzerinden kazanç elde edebilir. Sosyal medyanın etkileyici ve hızlı bir şekilde yayılma özelliği bulunduğu için son zamanlarda yapılan reklam çalışmaları az maliyetle yapılmaktadır. Etkili sosyal medya reklamları için yüksek etkileşimi olan hesaplar ile işbirliği sağlanmaktadır.
Sosyal medyada yapılan reklam çalışmalarının etkisini artırmak için belirli stratejiler uygulanmalıdır. Ürün ya da hizmet tanıtılırken hedef kitle, yaş aralığı, satılacak ürünlerin avantajları anlaşılır net bir şekilde alıcılara iletilmelidir. Akılda kalıcı, orijinal reklamlar satış potansiyelini artırdığı için belirlenen stratejiye uygun çalışma yapılmış olur.
Sosyal Medyada Etkileşimi Artırmanın Yolları Nelerdir?
Sosyal medya platformlarının özellikleri arama motorları ile aynıdır. Merak edilen bir konuda içerik paylaşan siteler arama motorlarında çıkar. Bu yüzden paylaşılan her gönderi arama motorlarına eklenmektedir. Etkileşimi fazla olan sosyal medya kullanıcıları arama motorlarında ilk sayfa ve ilk sırada çıkacaktır. BU yüzden markalar ilk sayfada çıkan kullanıcılar, fenomenler ile çalışmaktadır. İçerikler doğru hedef kitleye ulaştığında takipçi sayısı ve etkileşim de artacaktır. Bu durumda içerik üreticilerinin yaş aralığı, hedef kitle, amacı olmalı ve bu yönde strateji geliştirmelidir. İçerikler uygun zamanda, anlaşılır, net ve doğru hedef kitleye yönelik oluşturulmalıdır.
- Takipçilere etkin olarak sorular sormak, iletişim halinde olmak etkileşimi artıran faktörler arasındadır. Aynı zamanda feedback oluşacağı için oluşturulan içeriklere şekil verilebilir. Kullanıcıların istekleri içeriklerin oluşmasına katkı sağlayabilir. Takipçilerin gönderileri beğenmesi, kaydetmesi, yorum yapması keşfet bölümüne düşmesine neden olur. Bu da takipçi sayısının artmasını sağlar.
- Takipçiler ile iletişime geçip harekete geçirici eylemler yapmasına olanak tanınmalıdır. Samimi diyalogların olması kullanıcının içeriklerini oluşturmasına katkı sağlar. Örneğin satışı yapılan ürün için “hemen satın al” ya da “hemen incelemek için takip et” şeklinde eyleme geçirici cümleler içermesi kişileri etkiler. Böylece markalar hedeflerine daha kısa sürede ulaşır.
- Firmalar, markalar ya da kullanıcılar sosyal medya hesaplarında yardım kuruluşlarına dahil olduğunu belirtmesi, çevreci ve bütüncül olanı desteklemesi insanlar tarafından takdir edilir. Bunun paylaşılması hem de birçok insanın duyarlı olmasına vesile olduğu için önemli bir adımdır. Çocukların eğitimine ve yaşam kalitesine destek vermek, okul kütüphanelerine katkı sağlamak, Lösev ya da farklı yardım kuruluşlarına gönüllü olmak vizyon sahibi marka ve kişi olduğunun göstergelerinden biridir.
- Sosyal medyada yeni olan güncellemeler aktif olarak kullanılmalıdır. Böylece platformlar yeni olana hızlı bir şekilde ayak uydurulduğu için kişilerin gönderilerini ön plana çıkarır. Böylece kişilerle aktif olarak iletişim sağlanır ve kitlenin artması ile etkileşim, içerik sayısı da artar. Canlı yayın yapmak, soru cevaplar yapmak kitle ile etkileşimi artırır. Böylece kitle ve kullanıcı ile karşılıklı güven ilişkisi kurulacaktır.
- Video paylaşımları ya da farklı içeriklerde GIF şeklinde paylaşımlar yapmak ilgi çekici olduğu için kitleler tarafından sıklıkla kullanılır. Kullanıcılar ilgilerine uygun videoları kolaylıkla takip edebilir. Böylece güncel bilgileri sosyal medya üzerinden edinebilir.