Sosyal Medya Reklam Türleri Nelerdir?

0
38

Merhaba bugün reklam nedir, reklam türleri nedir ve sosyal medya reklam türleri hakkında detaylı bilgi vereceğim.

      Reklam bir firma ya da şirketin hedeflerini gerçekleştirmek için basın, broşür, internet, katalog gibi kitle iletişim araçları vasıtasıyla insanlara ulaşması, ürün ya da hizmetlerin pazarlanması ya da pazarlama alanı sunması demektir.  Firmalar kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda ürünler piyasaya çıkarır.

Ürünlerin özelliklerini tanıtmak, firmaların bilinirliğini artırmak için reklam çalışmaları kullanılmaktadır.  Bu çalışmaları başarılı bir şekilde yürümesi için pazarlama stratejileri uygulamak gerekmektedir. Ürün ya da hizmetin kimlere hitap ettiği belirlenmeli, kullanıcıların en çok aktif olduğu zamanlarda reklamların yer alması daha hızlı bir şekilde hedefin gerçekleştirilmesini sağlar.  Aynı zamanda online reklamların da önem kazanması reklamcılık sektörünü büyük ölçüde etkilemiştir.  Maliyet açısından daha çok avantaj sağlanır ve kolay müdahale edildiği için her an kontrol edilebilir, reklamlarda düzenleme yapılabilmektedir.

Kaç Tür Reklam Vardır?

Reklamlar hedef stratejisine göre türlere ayrılır. Reklam türleri beşe ayrılır. Bunlar:

  • Reklam yapılacak alanın coğrafi konum temeline göre reklamlar
  • Yerel Reklamlar
  • Bölgesel Reklamlar
  • Ulusal Reklam
  • Uluslararası Reklam

Reklam Türleri Nelerdir?

Reklamlar belirli hedefler doğrultusunda oluşturulur. Firma, ürünleri tanıtmak ve satışlarını artırmak hedeflenmektedir. Üç tür reklam çeşidi bulunmaktadır. Bunlar:

  • Aracı Reklamı: Toptancılar ve perakendecilerin kendi sattıkları ürünleri kapsar. Bu ürünlerin özellikleri, kullanım amaçlarını, nasıl kullanıldığında reklamlarda tanıtır.
  • Hizmet Reklamı: Banka, okul, eğitim, finans gibi hizmet sektörünün reklamlarını kapsamaktadır.
  • Üretici Reklamı: Üretici olan firmaların ürünlerini tanıtmak amacıyla reklamlarının yapılmasıdır.

Anlatım Şekillerine Göre Reklam Türleri

Anlatım şekilleri ürünlerin ya da hizmetin nasıl tanıtıldığı, anlatıldığı ile ilgilidir. İkiye ayrılmaktadır:

Doğrudan Reklam Tanıtımı: Ürünün net olarak tanıtılması, özelliklerinin hedef kitleye detaylı olarak anlatılmasıdır.

Dolaylı Reklam Tanıtımı: Bir ürünün satılacak alan bulmasını sağlamak amacıyla yapılan reklamdır. Ürün ve firmaların bilinirliğini artırmak için uygulanan stratejilerdendir.

Sosyal Medya Reklam Türleri
Sosyal Medya Reklam Türleri

Sosyal Medya Reklam Türleri

Sosyal medya kullanımının artması reklam sektörünün dönüşmesini sağlamıştır. Aynı zamanda bireylerin ihtiyaçlarının kolay bir şekilde tespit edilmesini kolaylaştırır. Bu durum firmaların ürün çeşitlendirmesine olanak sağlar ve satış stratejisi belirlemesine yardımcı olur.

Hedef kitle sosyal medya üzerinden seçildiği için daha hızlı bir şekilde kullanıcılara ulaşır. Bu durum markanın bilinirliğini ve ürün satışının artmasını sağlar.  Sosyal medyada etkileşim ölçümü olduğu için fenomenlerle çalışıldığında ya da direkt olarak reklam verildiğinde ne kadar dönüş olduğu, etkileşim oranlarına anında ulaşmak mümkündür. Sosyal medya markalara reklam verme imkânı tanımaktadır. Aynı zamanda çok takipçi olan kişilere ürün gönderimi, ya da ücretli ortaklık gibi anlaşmalar sunarak reklam faaliyetleri gösterilebilmektedir. Sosyal medya reklam türleri de kendi içlerinde çeşitlere ayrılmaktadır. Bunlar:

  • Intagram
  • Youtube
  • Facebook
  • Linkedin
  • Snapchat
  • TikTok

Facebook Reklam Türleri Nelerdir?

Facebook bir milyardan fazla kullanıcıya sahiptir. Kişilerin satın alma eğilimleri, ihtiyaçları doğrultusunda arattıkları ürünler karşılarına reklam olarak çıkmaktadır. Bu yüzden markalar reklam verdiğinde ihtiyacı olan kişilere ve satın alma eylemi gerçekleştirecek bireylere gösterir. Böylece reklam stratejisi hızlı gerçekleşir. Birçok şekilde Facebook üzerinden reklam verilebilir. Bunlar:

  • Link tıklayarak alışveriş sitelerine yönlendirme
  • Video reklamları ile izleme yöntemiyle ürün ve firma tanıtılır
  • Videoların iç kısmında reklam yerleştirme
  • Görsel fotoğraf şeklinde reklam yerleştirme
  • Görsel, video, link şeklinde birçok şekilde reklam gösterilebilir
  • Story slayt şeklinde reklamlar gösterilir.

Instagram Reklam Türleri Nelerdir?

Günümüzde aktif olarak reklam stratejisi uygulanan ve en çok verim alınan alan Instagram olmaktadır. Geri dönüşümün en hızlı olduğu platformlardandır. Firmalar fenomenlerle ücretli işbirliği yaparak ürünlerinin tanıtımlarını yapmalarını isteyebilir. Aynı zamanda story link eklemesi ile satın alma eyleminin hızlı bir şekilde gerçekleşmesine yardımcı olabilir.

Instagram üzerinde alışveriş yap seçeneği bulunmaktadır. Bilinen, prestij sahibi olan markalar bu alandan aktif bir şekilde satış yapabilmektedir. Bireylerin satın almasını kolaylaştırmak için Instagram üzerinden kaydetme özelliği kullanılabilir. Bu özellik toplu alışveriş yapılmasını sağlar. Aynı zamanda iş imkânını geliştirmek isteyen kişiler satış sayfası açarak kendi yaptıkları ürünleri satma imkanı elde edebilmektedir.

Youtube Reklam Türleri Nelerdir?

Youtube video içeriklerin oluşturulduğu bir platformdur. Kişilerin aktif olarak yararlandığı bir sosyal medya mecrasıdır. Diğer reklam türlerinde olduğu gibi story özelliği bulunmaktadır. Takipçi sayısı çok olan fenomenlerle işbirliği yaparak ürün, marka tanıtılabilmektedir. Aynı zamanda youtube video oynatılırken içine reklam eklenebilmektedir.  Bu sayede izleyicilere hızlı bir şekilde ulaşılmış ve etkileşim artırılmış olur.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz