Merhaba, bugün işletmeler neden sosyal medya kullanmalı, sosyal medyanın işletmelere faydalarından bahsedeceğim.
Sosyal medya günümüzde sıklıkla kullanılmaktadır. Kişisel olarak bireyler gündemi takip etme, haberleşme, yeni insanlar tanıma gibi nedenlerden dolayı sosyal medyada yer almaktadır. Ancak sosyal medya hem kişisel olarak kullanılmakta hem de ayrı olarak iş kolu yarattığı için her geçen gün kullanıcı sayısı artmaktadır. İş takipleri sosyal medya grupları üzerinden yapılabilmekte ve toplantılar düzenlenmektedir. İşletmeler sosyal medyayı aktif kullandığında bireylerin deneyimlerini paylaşmaktadır. Bu dönüşümler firmaların kendini geliştirmesi, yeni ürünler çıkarmasında yol gösterici olabilmektedir.
Sosyal medyanın etkilerinin hızlı bir şekilde ölçüldüğü ve kitlelere ulaştığı için işletmeler reklam amacıyla kullanabilmektedir. Hedef kitleye anında ulaşmak ve istenen başarıyı sağlamak için sosyal medya kullanılması büyük önem taşır. Ulaşılmak istenen kitle, ilgi alanı olan kişilere ulaşmak için sosyal medya en doğru mecradır. Reklam verme aşamasında kriterler seçilerek doğrudan kitle üzerinde çalışmalar yapılabilmektedir. Bu durum hızlı dönüşümler alınmasını sağlamaktadır.
Hedefe Yönelik Reklam Vermek için Sosyal Medya Kullanın!
Dijital pazarlama stratejisi doğru şekilde oluşturulduğunda maksimum verim alınır. Firmalar hedef belirlemeli ve bunu en kısa sürede hayata geçirmek için eylem planı yapmalıdır. Tanıtımı yapılacak ürün ya da hizmet hangi yaş aralığına hitap ediyor, özellikler kimler tarafından ilgi çekici gelir, hangi meslek grupları daha fazla kullanabilir bu konuları hedef olarak belirlemek gerekir. Bu faktörler reklam çalışmasının doğru şekilde yapılmasını sağlar.
Sosyal medyada reklam verirken yaş aralığı, demografik özellik, ilgi alanı olan kişilere göstermektedir. Bu durum başlangıçta oluşturulan hedefleri doğrudan gerçekleştirir. Aynı zamanda dönüşler, reklamların etkisi hızlı bir şekilde incelenebilir. Eğer istenen başarılar sağlanırsa daha az maliyetle etkin pazarlama sağlanmış olmaktadır. Firmalar kendileri sosyal medya yönetmekte zorlanırlarsa ajanslardan yardım alabilmektedir.
İşletmelerin sosyal medya kullanması, kendi tanıtımı yapma fırsatı sağlar. Daha az maliyetli ve hızlı dönüşüm alınan pazarlama stratejilerinden biridir. Aynı zamanda bireylerin ürünlerle ilgili yaşadıkları sorunda anında firmaya ulaşabilir ve sorunlar etkili bir şekilde çözülebilmektedir.
Dijital pazarlamada hedef oluşturmak için belirli kriterler araştırılarak içerik oluşturmak gerekir. Bu etmenler ise şunlardır:
- Kişilerin yaşı
- Meslek
- Eğitim seviyesi
- İlgi Alanları
- Satın alma eğilimleri
- Hedef
Bu kriterler baz alınarak etkili, anlaşılır ve net içerikler oluşturulmalıdır. Kişiler faydalanacaklarına inandıkları ürün ya da hizmeti satın almak isteyecektir. Sosyal medyanın verilerini kullanarak oluşturulan stratejilere uygun reklam uygulaması yapılması firmaların bilinirliğini artırır ve satışlarını hızlandırır. Aynı zamanda firmaların kurumsal sosyal medya hesapları hızlı şekilde büyür. Böylece kullanıcılar yeni çıkan ürünler, etkinlikler, çekilişlerden de haberdar olabilmektedir.
İşletmelerde Sosyal Medya Kullanımı
İşletmelerin sosyal medya kullanması müşterilerin yeniliklerden haberdar olmasını sağlar. Böylece ihtiyaç olan ya da yeni çıkan hayatı kolaylaştıracak ürünlerin tanıtımı ilk olarak yapılır. Ayrıca kurumsal olarak sosyal medya kullanılması olası herhangi bir haber çıktığı zaman savunmasının resmi olarak yapılmasına yardımcı olur.
Reklamların sosyal medya üzerinden yapılması doğru satış stratejisi uygulamayı gerektirir. Hedef kitleye yönelik ayrı, etkili çalışmalar yapılması aynı zamanda firmaların tanınırlığını artırmaktadır. Aynı zamanda çıkan ürünler hakkında deneyimleyen bireyler yorum yaparak geri dönüş sağlar. Böylece hızlı bir şekilde reklam çalışmasının sonucu incelenebilir ve reklam stratejisinde hatalar yapıldıysa düzeltme imkanı sağlar.
Reklamları sosyal medya üzerinden sürdürme, durdurma ve değiştirme olanağı vardır. Geleneksel medya reklamcılığı gibi değişmez bir yapıda değildir. Aynı zamanda birçok blogger ya da ınfluencer ile çalışarak işletmeler takipçi sayısını ve satışlarını artırabilmektedir. Geleneksel medya kadar bütçe ayrılmamaktadır ancak oldukça etkilidir. Belirli sürede yayınlanan reklamların çözümleme istatistikleri sosyal medyada anında takip edilebilmektedir. Reklamların ne kadar etkili olup olmadığı istatistik kısımlarda belli olmaktadır. Kişiler kendi aralarında paylaşmış mı, satın alma eylemleri gerçekleştirmiş mi hepsi Instagram istatistiklerinde etkin bir şekilde takip edilmektedir.
Firma ya da işletmeler hakkında yorumlar ve direkt dönüşler sosyal medya üzerinden gerçekleşmektedir. Doğru, etkin ve çözüm odaklı iletişim ile işletmeler birçok insana ulaşır ve hedeflerini kolay şekilde gerçekleştirme imkanı sunar. Sadece sosyal medya üzerinden dönüşler olduğu için ekstra maliyet de olmamaktadır. Az maliyetle insanlara ulaşmak sosyal medya sayesinde gerçekleşir. Ancak sosyal medyayı bilinçli ve hedefli şekilde yönetmek gerekir. Aksi halde sosyal medya etkin bir şekilde kullanılamaz.