Dijital Pazarlama Nedir?

0
15

Merhaba, bugün sizlere dijital pazarlama nedir, nasıl yapılır ve geleneksel medyadan farkları neler onlardan bahsedeceğim.

      Günümüzde internet kullanımının artmasıyla birlikte bilgi, iletişim ağ sistemi üzerinden sağlanmaktadır. Özellikle mobil olarak ağ sisteminin yaygınlaşması ile kişiler işlerini telefondan anında yönetebilmekte ve kriz durumlarını çözebilmektedir. Bu durum kullanıcıların giderek artması ve sosyal medyayı kullanımının yaygınlaşmasını sağlamıştır.

      Sosyal medya kişilerin haberleşmesini, bilgi almasını sağlayan platformlardır. Kullanıcı sayıları arttıkça ticaret yapılabilir duruma gelmektedir. Böylece firma, marka ya da kişiler kolay bir şekilde satış yapabilmektedir. Geleneksel medyada kişilere ulaşım net olarak belirlemek zaman almaktadır. Ancak sosyal medyanın reklam potansiyeli ölçüm açısından hızlıdır ve hedef kitleye ulaşıp ulaşılmadığı kontrol edilebilir.

      Dijital pazarlama nedir? Reklamların sosyal medya, mobil platformlar ya da ağ sistemi üzerinden yayınlanması işlemlerine denilmektedir. Televizyon ya da radyo üzerinden yapılan reklamlar ise geleneksel medya olarak adlandırılmaktadır. Kişilere ulaşıp ulaşmaması hakkında net bir bilgi alınamazken dijital pazarlamada kişilerin eylemleri kontrol edilebilir ve anında müdahale edilebilir.

Dijital Pazarlama ve Geleneksel Medya Arasındaki Farklar Nelerdir?

      Dijital pazarlamada kişilerin istekleri marka ya da firmaya iletildiği için aktif bir şekilde ürünler piyasaya çıkar ya da iyileştirme seçenekleri ile kullanıcılara sunulur. Geleneksel medya üzerinden yayınlanan reklamlarda kullanıcıların istekleri yer almaz. Sadece sonrasında kullanıcıların sorunları anket şeklinde araştırmalar yapılırsa bilinmektedir. Aksi halde aktif iletişim sağlanmadığı için ürünlerin geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesinde geleneksel medya pasif kalmaktadır.

      Dijital pazarlama yönteminin kullanılması kişilerin ihtiyaçları, beklentileri de göz önünde bulundurulmaktadır. Marka ya da firma ile ilgili herhangi bir sorun olduğunda anında çözüme kavuşturulmaktadır. Aynı zamanda ürünler kargo yöntemi ile teslim edilip anında alışveriş yapılmaktadır. Bir ürünü almak için bir yere gitme ya da mağaza arama zorunluluğu yoktur. İnternet sayesinde alışveriş siteleri ya da markaların web sitelerinden beğenilen birçok ürün seçilebilir ve kargo hizmeti ile eve gelebilir. Böylece zaman bulup ihtiyaç alışverişi yapamayanlar için alternatif çözümdür. Aynı zamanda market gibi temel ihtiyaçlar da mobil uygulamalar ya da internet sitelerinden anında karşılanmaktadır. İnsanların hayatını kolaylaştırmak firma ya da markaların temel amaçları haline gelirse ve bu hedefleri anlaşılır net bir şekilde karşı tarafa aktarılırsa projeler olumlu şekilde sonuçlar.

Dijital Pazarlama Yolları Nelerdir?

      Geleneksel medya olarak adlandırılan kanallar dijital pazarlamada kullanılmamaktadır. Örneğin televizyon, radyo gibi medya kanalları eski dönemde reklam çalışmalarında başarılı sonuçlar alınsa da internet ağının gelişmesi ile birlikte katkısı azalmaya başlamıştır. Bunun temel nedeni insanların sosyal medya ya da mobil uygulama kullanmalarına ağırlık vermesinden kaynaklanmaktadır. Özellikle sosyal medyada verilen reklamlar daha fazla etki ederek anında istenilen kitleye ulaşabilmektedir.

      Sosyal medya ya da mobil uygulamalar üzerinden verilen reklamların kullanıcılar tarafından tercih edilip edilmediği hemen istatistiklere yansır. Bu sayede firma ya da markalar hedeflerine ulaşabilmektedir. Aynı zamanda markalar belirli hedef kitleye anında ulaşabileceği için satışlarını artırabilmekte ve takipçi sayılarını yükseltebilmektedir. Takipçi sayısı yükseldikçe firma ya da markalar yeni çıkan ürünleri paylaştıklarında seven kullanıcılar anında satın alma eylemleri gerçekleştirir. Bu sayede istenen hedef gerçekleşir.

Dijital pazarlamada verilen reklamlara anında müdahale edilebilir. Reklamlar istenildiği kadar tekrar yayınlanabilir ya da farklı şekillerde yayınlama izni verilir. Herhangi bir sorunda yayından kaldırılabilir. Aynı zamanda yayınlana reklamlar kaç kişiye ulaştı, hangi yaş aralığındaki kişilere erişti ya da kaç kişi aktif olarak reklamları kullandı hepsi istatistik olarak verilmektedir. İstatistiklerin olması reklam çalışmasının başarısını göstermektedir. Eğer istenilen başarıya ulaşılamazsa farklı yöntemler denenerek markanın görünürlüğü artırılmalıdır ve sosyal çalışmalara yer vererek insanların beğenisi kazanılabilir. Örneğin yardım kuruluşlarına gönüllü olmak ya da çevreye, hayvanlara duyarlı paylaşımlar yapmak kişilerin beğeni ve takdirinin kazanmasına yardımcı olur.

Mobil uygulamalar ile kişiler sık kullandığı ve ihtiyaçlarını hemen alabileceği için kolaylık sağlamaktadır. Anında ürün seçenekleri ve ihtiyaçlarını aratarak satın alabilmektedir. Kargo ile ürünler kişilerin ev ya da iş yerlerine ulaşarak bir yere gitme zorunluluğundan kurtulmaya yardımcı olur. Aynı zamanda satın alma işleminden sonra ürünlerle ilgili problem olursa marka temsilcilerine ulaşıp sorunlar giderilebilir. Çözüm odaklı marka ya da firmalarla daha sık çalışılabilir.  Bu markalar farklı kişilerle paylaşarak daha fazla takip edilmesini ve satışlarının artması sağlanabilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz