Dijital Ölçümleme Nedir?

0
11

      Merhaba, bugün dijital ölçümleme nedir, dijital ölçümleme yöntemleri nelerdir detaylı bir şekilde açıklayacağım.

      İnternetin aktif kullanılması ve iş dünyasında pratiklik kazandırması ile pazarlama sektörü yön değiştirmiştir. Fiziksel pazarlama yerini dijital pazarlara bırakmaya başlamıştır. Örneğin yeni nesil bir sokakta ya da cadde de mağaza açmaktansa web sitesi kurarak evlerinden işlerini yönetebilmekte ve aktif satış yapabilmektedir.

Dijital pazarlama fiziksel bir yer kurmaktan daha az maliyetlidir ve müşterilerin geri dönüşleri etkili bir pazarlama yapmaya elverişlidir. Kişiler bir ürün ya da hizmetten memnun kaldığı takdirde sosyal medya ya da farklı platformlar üzerinden birbirlerine öneride bulunur. Böylece firmalar hedefledikleri başarıyı kısa sürede elde edebilmektedir.  Dijital ölçümleme nedir? Müşteri ya da kullanıcıların pazarlama üzerindeki geri dönüşlerini istatistiksel olarak açıklanmasını sağlayan sistemdir.

Dijital ölçümlemede önemli olan birkaç nokta bulunmaktadır. Bunlar kullanıcı davranışları, SEO ve etkileşimdir. Üç kriterin doğru olarak dijital pazarlamada kullanılması etkili ve sürdürülebilir bir başarı elde edilmesine yardımcı olmaktadır. Veri ölçümleme, analiz etme ve raporların sunulması ile belirli stratejiler elde edilebilir.

Dijital Pazarlamada En Etkili Sistemler Nedir?

Dijital pazarlama yaparken kullanılacak belirli kriterler mevcuttur. Etkileşim, kullanıcı davranışları ve SEO çalışmaları önemsenir, pazarlamada kullanılırsa etkili bir başarı elde edilir.

Etkileşim: Farklı platformlarda etkileşim özellikleri bulunur. Örneğin bazı platformlarda link tıklama özellikleri önem taşırken kimi platformlarda beğeni sayısı önemlidir. Etkileşim araçlarını doğru şekilde yorumlamak pazarlamada başarılı olmayı kolaylaştırır. Aynı zamanda kullanıcıların beklentilerine uygun şekilde ürün ya da hizmet tanıtılırsa kitlenin daha çok dikkatini çeker ve etkili sonuçlar elde edilir. Etkileşim nasıl ölçülür?

  • Sayfa görüntülenme sayısı
  • Gelen yorumlar ve geri dönüşler
  • E mail ile geri dönüşler
  • Firma, tanıtım ile ilgili kullanıcı yorumları
  • Sosyal medya beğeni sayıları
  • Firma ya da reklamların paylaşılma oranları

Yukarıda sayılan maddeler etkileşimlere örnektir. Bunların hepsini göz önüne alınarak dijital ölçümleme yapılmalı ve başarı oranları hesaplanmalıdır.

Kullanıcı Davranışları:  Kullanıcı, müşterilerin firmalara yaklaşımı ve beklentileri başarı oranını etkilemektedir. Bireylerin ihtiyaçlarını karşılayan, doğaya ve çevreye duyarlı firmalar daha güvenilir olduğundan tercih edilir. Bir ürün pazarlandığında kullanıcıların geri dönüşleri ölçümleme olarak alınmaktadır. Örneğin bir web sitesinde mağaza açıldıysa kullanıcılar tercih etti mi, sayfada ne kadar sürede gezindi, tekrar alışveriş yaptı mı bu gibi tutumlar dijital ölçümlemeye dâhildir.

SEO: Etkili bir dijital pazarlama için SEO çalışması yapılması gerekir. Bu çalışmalar iç ve dış SEO olarak ikiye ayrılmaktadır. Arama motoru optimizasyonu açılımıdır ve sitelerin arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmasında etkili. SEO çalışması yapılırken en önemli nokta kaliteli backlink alınmasıdır. Özgün, kaliteli sitelerden alınan link yönlendirmeleri sitelerin üst sıralarda çıkmasını sağlar. Bu durum organik ziyaretçilerin artmasını sağlarken doğal olarak dijital pazarlamada başarı elde edilmesini sağlar. SEO’nun doğru bir şekilde yapılması firmaların daha geniş kitlelere ulaşarak hedefledikleri başarıyı elde etmesine yardımcı olur.

Dijital Ölçümleme Yöntemleri Nelerdir?

            Farklı platformlarda dijital pazarlama yapıldığı için ölçümler de farklı yapılmaktadır. Firmalar birden fazla dijital kullanarak başarı oranlarını artırmayı da hedefleyebilmektedir ve her biri için ayrı ölçümler kullanmaktadır. Dijital ölçümleme yöntemleri şunlardır:

  1. Sosyal Medya Ölçümlenmesi: Kullanıcılar, müşteriler çoğunlukla sosyal medya kullanmaktadır. Bu yüzden firmalar da sosyal medya platformlarından reklam vermektedir. Buradan dönüşleri, tıklamaları ve alışverişleri kontrol etmek, dijital ölçümleme yapmak için Google Analytics kullanılmaktadır. Kullanıcıların geri dönüşlerini otomatik bir şekilde oluşturarak ölçümleme yapılmasını sağlar. Aynı zamanda Adobe Marketing Cloud ile sosyal medya ile firmaların ortak alışveriş imkanı tanıma özelliğinden kaç kullanıcı faydalandığı ölçümlenmektedir. Klout, Twetreach, Somera gibi farklı dijittal ölçümleme araçları da mevcuttur.
  2. Doğal Reklam Ölçümlemeleri: Ürün ya da hizmetlerin doğal olarak ne kadar paylaşıldığıdır. SEO çalışmaları ile doğal link yönlendirmeleri yapılarak ziyaretçi sayısı artırılabilir. Bu durumda kullanıcıların sitede geçirdiği süre etkilidir.
  3. İçerik Pazarlama Ölçümlemeleri: İçerikler ne kadar çok sosyal medyada paylaşılmışsa o kadar başarı elde edilir. Daha fazla kişiye ulaşmak için firmaların sayfaları ya da ürünlerinin paylaşılması gerekir. Bunları ölçmek için etkileşim metrikleri kullanılmaktadır. Kaç kullanıcı tarafından gönderiler paylaşıldı, yorumların etkileri neler onlar araştırılıp ölçülmektedir.
  4. Dijital Kampanya Ölçümleri: Yapılan dijital paylaşımlarda kişilere ulaşabilme potansiyelinin artırılması hedeflenmektedir. Etiketleme sayesinde direkt olarak insanlara ulaşılabilir. Böylece sayım yapılabilir ve ölçümleme raporları elde edilebilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz