Merhaba, bugün sizlere anahtar kelime kullanımı, SEO açısından anahtar kelimenin öneminden detaylı olarak bahsedeceğim.
Kişiler kendi deneyimlerini ya da uzman oldukları işlerde kişilerin ulaşması için web sitesi açmaktadır. Kaliteli, profesyonel bir web sitesinin okunurluğunu, bilinirliğini artırmak için hem iç çalışma hem de dış çalışma yapılması gerekir. Böylece bireyler web sitelerinin organik ziyaretlerini hızlı bir şekilde artırabilir. Web sitelerinin doğal yöntemlerle büyümesi zaman alabilir. Ancak siteye belirli çalışmalar yapılarak organik ziyaretler artırılabilir. Bu sayede hızlı bir şekilde web sitesi tanınır ve içeriklerin kaliteli bir şekilde artması, doğru anahtar kelime kullanılması ile süreç profesyonel şekilde ilerlemektedir.
Web sitelerinin profesyonel olmasında bazı unsurlar önemlidir. Bunlar site açılış ve sayfalar arasındaki hızın çok yüksek olması gerekir. Böylece kişiler beklemeden hızlı bir şekilde siteye ulaşmaktadır. Aynı zamanda sitenin profesyonel görünmesi ve konu içerikleri hakkında bilgi akışını sağlayan unsur doğru anahtar kelimelerin kullanılmasıdır. Anahtar kelimeler içerikler hakkında bilgi verir. Web sitesi içeriği ya da pazarlama stratejisinde anahtar kelimenin doğru olması organik ziyareti ve satış potansiyelinin artmasını sağlar. Böylece organik ziyaretçi sayısının artması sitenin ve markanın bilinirliğinin artmasını sağlar.
Anahtar Kelime Nasıl Kullanılır?
Anahtar kelime kullanımının doğru olması sitelerin daha profesyonel olmasını sağlar. İçerik hakkında doğru bilgi verdiği için SEO açısından da olumlu bir etki bırakır. Böylece web sitesi hızlı bir şekilde büyür ve kullanıcılara doğru bilgiler aktarır. Anahtar kelimeler yanlış yerlerde kullanıldığında ise site hedeflenen başarıya ulaşamayabilir. Bu nedenle doğru ve etkili anahtar kelime kullanmanın bazı kriterleri bulunmaktadır. Bunlar:
- Domain içinde anahtar kelime kullanımı: Konuların içeriğine uygun ve yayınlanacak dilde domain seçimi yapılması web sitesinin başarısını artıran etkenler arasındadır. Bu nedenle domainin güvenli uzantısı bulunan ve içerik ile alakalı seçimler yapmak gerekir. Aynı zamanda domain alırken kişilerin arama yapılacak şekilde alınması büyük önem taşır. Bireyleri eyleme ya da düşünceye sevk eden domainler daha başarılı bulunmaktadır. Google çok önceden yayınladığı bildiriye göre anahtar kelimenin domainlerde yayınlanmaması gerektiğini söylese de sonuçlar tersini göstermektedir.
- Başlıklarda anahtar kelime kullanımı: Konu içeriklerinde ve başlıklarda anahtar kelime geçirmek o konuyu araştıran ziyaretçilere kolay ulaşılmayı sağlar. Böylece bireyler siteye ve içeriğe kolay ulaşır ve aradığı bilgi kısa sürede sunulur. Hızlı ve doğru bilgi aktaran web siteleri SEO açısından başarılı olmaktadır. Anahtar kelimeleri geçiren başlıklarda Google sıralamalarında daha ön plana çıkmaktadır. Bu durum sitenin yükselmesine büyük etki eder. Search Analytics seçeneği kullanılarak web sitesinde en çok hangi konulara ilgi gösterilmekte ve kelime öbekleri aranmakta sıralı halde ulaşılabilir.
- Resim altı kelimelerde anahtar kelime kullanımı: Fotoğraf kullanılıyorsa içeriklerde doğru alt kelime yazılmalıdır. Bu hem arama motorlarının görsel hem de içerik kısmının alakalı olduğunu gösterir hem de arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmasına yardım eden önemli bir unsurdur. Yapılan araştırmaya göre birçok site resim altı kelime kullanmadığını göstermektedir. Ancak bu durum SEO açısından olumlu karşılanmamaktadır. Ahrefts ise web sitesi sahiplerine mutlaka resim altı kelimelerin kullanılması gerektiğini belirtmektedir.
- İlk paragraflarda anahtar kelime kullanımı: İçeriklerin alt başlıklarının altında ilk paragrafta anahtar kelime kullanımı oldukça önemlidir. Arama sonuçlarında ya da botlar taradığında alakalı kelimelerin kullanılması SEO açısından başarılı olduğunu gösteren unsurlar arasındadır.
- H1 içinde anahtar kelime kullanımı: Site içeriklerindeki başlıklarda H1 kullanılmaktadır. Başlıklarda anahtar kelime kullanımı sitenin organik büyümesi açısından oldukça önemlidir. Bu yüzden kişilerin arama sonuçlarında yazacağı şekilde anahtar kelime kullanmalıdır. Ziyaretçiye yönelik içerik oluşturmak hedeflenen başarıya kısa sürede ulaşılmasını sağlar.
- İçeriklerde abartmadan anahtar kelime kullanma: İçeriklerin akıcı, okuyucuları bilgilendirici şekilde hazırlanılması gerekir. Anahtar kelime kullanmak için akıcılığın bozulması, gerektiğinden fazla anahtar kelime kullanımı olumsuz bir etki yaratmaktadır.
Anahtar Kelime Kaç Kez Kullanılmalıdır?
Web sitelerinin içerik uzunluğuna göre anahtar kullanım sayısı değişmektedir. Genellikle içeriklerin %5 kısmında anahtar kelime geçirilmesi önerilmektedir. Sıklığının yoğun olmaması içeriklerin kolay oluşturulması, ziyaretçilere bilgi aktarımının kolaylaşmasını sağlamaktadır. Anahtar kelime kullanırken genellikle yazının orta kısımlarında ve başlarında geçirmek olumlu etki yaratmaktadır. İçeriğin sonlarına doğru anahtar kelime kullanılması çok fazla önerilmemektedir. Bu nedenle yazıların akışınsa uygun olarak başlangıçta, başlıklarda ve içeriğin ilk paragrafında anahtar kelime kullanılmalıdır.