Rakip Analizi Nedir? Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

6
461

Web sitesi sahipleri, sektörde yer edinmek ve başarılı olmak istemektedir. Başarının en önemli kurallarından biri de rakipleri analiz emektir. Proje sahipleri, rakiplerinin neler yaptığına ve onlardan farklı olarak neler yapması gerektiğine karar verebilmesi için öncelikle rakiplerini çok iyi değerlendirmeleri gereklidir. Analiz, pazarlama çalışmalarını da kapsamaktadır. Projenin internet ortamında hedef kitlemi ile ulaşması istendiğinde, farklı çalışmalara göz atılması ve rakiplerin analız edilmesi e önemli kuraldır. Projenin rakiplerden her zaman bir adım önde olmasını sağlayan rakip analizi, rekabet edilecek tüm projelerin incelenmesi ve nelerin yapılması, nelerin yapılmaması,  hangi noktalarda farklı adımların atılmasının belirlendiği detaylı bir çalışma şekli olarak öne çıkmaktadır. Bilindiği gibi hemen her sektöre faaliyet gösteren firmalar, özellikle sosyal medya ile hedef kitlelerine ulaşmak istemektedir. Rakip analiz çalışmaları da genellikle bu sosyal medya platformu üzerinde yapılmaktadır.

 

Peki, rakip analizi nasıl yapılır? Öncelikle sektörde verilen hizmete bağlı olarak anahtar kelimeler tespit edilmelidir. Sonrasında bu anahtar kelimeler Google ve soysal medya platformlarında aratılmalı ve rakiplerin adları belirlenmelidir. Aratılan anahtar kelimelerle ortaya çıkan firma ilk sıraya not edilmelidir. Anahtar kelimeler kem bir kelime ile aratılmamalı, türevleri de aranmalıdır. Örneğin bilet araması yapılırken sadece bilet değil, uçak bileti, otobüs bileti, bilet fiyatları gibi kelimeler de aratılmalıdır. Rakiplerin net olarak belirlenmesinin ardından firmaların analizi yapılmalıdır. Rakiplerin analizi yapılırken sosyal medya ve SEO çalışmalarına ağırlık verilmesi gerekebilmektedir. Bu nedenle her iki çalışmaya da önem verilmelidir. Sosyal medyada rakip analizi yapmak için rakiplerin tüm sosyal medya hesapları incelenmelidir. Özellikle tasarımlar, paylaşım sıklığı, içerik türleri, zamanlama gibi ayrıntılar incelenmelidir.

 

Rakip analizi yapılırken özellikle içeriklerin altına kullanıcıların soru sorup sormadığı, yorum yapıp yapmadığına dikkat edilmelidir. Bunun en büyük yararlarından birisi, kullanıcıların benzer ürünlerle ilgili merak ettiği soruların tamamının tespit edilmesidir. İkincisi ise içeriklerde farklı sayfalarda müşterilerin merak ettiği soruların cevaplarını doğrudan belirtme imkanının elde edilmesidir. Kullanıcıların merak ettiği soruların cevaplarını ilk başta paylaşılması, kullanıcının gözünde daha bir itibarlı hale gelinmesini sağlamakta, bu da markanın kısa sürede akılda kalmasına neden olmaktadır.

6 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz