Rakip Analizi Nedir? Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Web sitesi sahipleri, sektörde yer edinmek ve başarılı olmak istemektedir. Başarının en önemli kurallarından biri de rakipleri analiz emektir. Proje sahipleri, rakiplerinin neler yaptığına ve onlardan farklı olarak neler yapması gerektiğine karar verebilmesi için öncelikle rakiplerini çok iyi değerlendirmeleri gereklidir. Analiz, pazarlama çalışmalarını da kapsamaktadır. Projenin internet ortamında hedef kitlemi ile ulaşması istendiğinde, farklı çalışmalara göz atılması ve rakiplerin analız edilmesi e önemli kuraldır. Projenin rakiplerden her zaman bir adım önde olmasını sağlayan rakip analizi, rekabet edilecek tüm projelerin incelenmesi ve nelerin yapılması, nelerin yapılmaması,  hangi noktalarda farklı adımların atılmasının belirlendiği detaylı bir çalışma şekli olarak öne çıkmaktadır. Bilindiği gibi hemen her sektöre faaliyet gösteren firmalar, özellikle sosyal medya ile hedef kitlelerine ulaşmak istemektedir. Rakip analiz çalışmaları da genellikle bu sosyal medya platformu üzerinde yapılmaktadır.

 

Peki, rakip analizi nasıl yapılır? Öncelikle sektörde verilen hizmete bağlı olarak anahtar kelimeler tespit edilmelidir. Sonrasında bu anahtar kelimeler Google ve soysal medya platformlarında aratılmalı ve rakiplerin adları belirlenmelidir. Aratılan anahtar kelimelerle ortaya çıkan firma ilk sıraya not edilmelidir. Anahtar kelimeler kem bir kelime ile aratılmamalı, türevleri de aranmalıdır. Örneğin bilet araması yapılırken sadece bilet değil, uçak bileti, otobüs bileti, bilet fiyatları gibi kelimeler de aratılmalıdır. Rakiplerin net olarak belirlenmesinin ardından firmaların analizi yapılmalıdır. Rakiplerin analizi yapılırken sosyal medya ve SEO çalışmalarına ağırlık verilmesi gerekebilmektedir. Bu nedenle her iki çalışmaya da önem verilmelidir. Sosyal medyada rakip analizi yapmak için rakiplerin tüm sosyal medya hesapları incelenmelidir. Özellikle tasarımlar, paylaşım sıklığı, içerik türleri, zamanlama gibi ayrıntılar incelenmelidir.

 

Rakip analizi yapılırken özellikle içeriklerin altına kullanıcıların soru sorup sormadığı, yorum yapıp yapmadığına dikkat edilmelidir. Bunun en büyük yararlarından birisi, kullanıcıların benzer ürünlerle ilgili merak ettiği soruların tamamının tespit edilmesidir. İkincisi ise içeriklerde farklı sayfalarda müşterilerin merak ettiği soruların cevaplarını doğrudan belirtme imkanının elde edilmesidir. Kullanıcıların merak ettiği soruların cevaplarını ilk başta paylaşılması, kullanıcının gözünde daha bir itibarlı hale gelinmesini sağlamakta, bu da markanın kısa sürede akılda kalmasına neden olmaktadır.

Önceki Yazı WordPress mi? Yoksa Blogger mı?
Sonraki Yazı Forex Stratejileri Kazandırır mı?

Yazar Hakkında

Mert Can İlter
Mert Can İlter 157 yazı bulunuyor

Loneliness Essay 20 Yaşında İstanbul doğumlu webtasarımcı. Samsun 19 Mayıs Üniversitesi, Bilgisayar Programcılığı öğrencisi. Webtasarım, seo işleriyle uğraşan amatör fotoğrafçı ve hayvansever kimse.

Benzer Yazılar

Bloglama Yorum Yok

Etkili Blog Yazıları Nasıl Yazılır?

College Application Essays For Sale Blog, insanların bilgi almasını sağlayan önemli bir araçtır ve buradaki blog yazılarının da hem imla kurallarına uygun, hem de etkili olması gereklidir. Peki, etkili blog yazıları nasıl yazılır? Öncelikle yazıların

Bloglama 4 Yorum

Kişisel Bloglardan Para Kazanma

Merhaba değerli okurlarım, bu yazıyı yazdığım sıralarda sitemde hiçbir reklam bulunmamaktadır, bunun birinci nedeni .com alan adındaki sitemi com.tr uzantılı adına taşımış olmam fakat, eski sitedeki reklamlarımı buraya taşıyabilirdim fakat,

Bloglama 13 Yorum

Ücretsiz Blog Açma Yöntemleri

Merhaba değerli okurlarım, çevremde blog açmayı düşünen ve kendinden henüz emin olmayan tanıdıklarım var, cüzi miktar ödeyip özel site yaptırmak yerine maliyeti olmayan olan wordpress, blogger ve tumblr gibi profesyonel

7 Yorum

  1. Onur Çakır
    Ocak 23, 12:07 Reply
    Güzel bir paylaşım olmuş rakip incelenir link aldığı adreslerede bakılmalı bence.
  2. Nginx
    Şubat 06, 18:18 Reply
    Güzel bir konuya değinmişsiniz Mertcan. Rakiplerin hareketleri ve kullandığı metodlar çok önemli kesinlikle takip edilmeli.
  3. Sesli Sohbet
    Şubat 13, 21:23 Reply
    Rakipler incelenir ve aynı kaynaklardan backlink alınırsa daha faydalı olur. Güzel bir başlık üzerinde durmuşsunuz.
  4. Yirmilerim
    Ağustos 01, 11:57 Reply
    Rakip ve sektör analizi yapabileceğin bir çok SEO aracı var, Seomonitor en kalitelilerinden bir tanesi. En güzel yanı da bir çok araç ile bir aylık ücretsiz sürümünü deneyip işinizi halledebiliyor olmanız.

Bir Yorum Bırakmak İster Misin?