Ne İstediğini Bilmeyen Müşteriler : Webtasarım

Birçok sektörün kendine has zorlukları var bu gün gibi ortada. Bende bir webtasarımcı/yazılımcı olarak kendi uzmanlık alanım ile ilgili zorlukları paylaşabilirim sizlerle.

Webtasarım’da en büyük zorluk-tehlike ‘NE İSTEDİĞİNİ BİLMEYEN MÜŞTERİ’ bu tarz insanlardan sizleri çok yorar. Neden ?
Müşterinin aldığı hizmet karşılığında sizleri çalıştırma hakkı bulunuyor düşüncesiyle hareket eder ve verdiği para için sizden hizmet ister fakat çoğu kişi ne isteğini bilmez, çünkü çoğu müşteri web tasarım işlerine uzak olduğu için ne istediği hakkında en ufak bir fikri yoktur.
Asıl iş biz webtasarımcılara düşüyor, herhangi bir işçinin web konusuna hakim olması beklenemez lakin siz o ne istediğini bilmeyen kişiye webtasarım tecrübenizi işe başlamadan %5 lik bi kısmını ona anlatarak, iş akışı ve günümüz teknolojisine uygun sitenin nasıl olacağını aktararak hem kendi işinizi kolaylaştırmış olursunuz hemde müşterinize tek bir noktaya çekerek onu ‘NE İSTEDİĞİNİ BİLEN MÜŞTERİYE’ dönüştürebilirsiniz. Anlatıldığı kadar kolay olmayan bir mevzu fakat, her müşteride kendinize tecrübe katarak sizi geliştirebileceğine emin olabilirsiniz.
4 Adımda Etkili Webtasarım
1. Adım: Analiz (Kendinizi – Rakiplerinizi)
2. Adım: Grafik Tasarım (Günümüz şartlarına uygun tasarım)
3. Adım: Web Tasarım (Günümüz yazılım şartlarına uygun, seo ya destek veren yazlım)
4. Adım: Reklam (Seo ve sosyal medya olmak üzere web sitenizi zirveye çıkarmak)
Deneyimli bir yazılımcı olarak müşterilerime genel olarak bahsettiğim, işleri yürütürken kullandığım ve proje sunumlarımda da aktardığım 4 adım böyle. Herkes webtasarım yapabilir bu aşikar fakat kolay kolay bu işi kimse lağıyla yapamadığı ortada. Müşteri iseniz webtasarımcınızdan ne istediğinizi bilin. Webtasarımcı iseniz iş akış şemanızı müşterinize belirterek hangi adımları izleyeceğinizi aktarın. Sonuçta insanlar konuşa konuşa anlaşır, işe başlamadan her noktayı incelemenizde fayda vardır her zaman. Yanlış yazdığım noktalar vardır düzeltme yorumlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum iyi çalışmalar.
Önceki Yazı Yapı Malzemeleri ve Dış Cephe Kaplama : Kanyon Yapı
Sonraki Yazı Blog Dünyasına Kısa Bir Mola

Yazar Hakkında

Mert Can İlter
Mert Can İlter 156 yazı bulunuyor

20 Yaşında İstanbul doğumlu webtasarımcı. İlter webtasarım şirketinin sahibi. Webtasarım, seo işleriyle uğraşan fotoğrafçı ve hayvansever kimse.

Benzer Yazılar

Webtasarım Yorum Yok

Bootstrap nedir? Nerede ve Nasıl kullanılır?

Merhaba arkadaşlar, bootstrap mobil uyumlu kodlamadır kısa ve net olarak, ücretsiz kullanılır ve açık kaynak kod yapısı olan css framework’tür. Bilgisayar tablet ve telefonlar için cihaz inç’ lerine uygun şekilde

Webtasarım Yorum Yok

Tasarımda, Müşteriyi Anlamanın Formülü ve Önemi

Günümüzün profesyonel tasarımcılarının izlediği yol haritasının sırlarından birini paylaşmak istedim, profesyonellerin izinden gitmek isteyenler için hazırladığım bu makaleyi mutlaka okumanızı öneriyorum. Başlayalım o zaman; Tasarımcıların neredeyse bir çoğu müşteriden gelen ilk

Webtasarım 1 Yorum

Google’da Birinci Sıra Yer Almak İçin

Web sitesi sahiplerinin en büyük beklentilerinden birisi Google gibi arama motorlarında ilk sayfada yer almaktır. Bunun nedeni de ilk sayfada görülen web sitesinin çok daha fazla ziyaretçi çekmesidir. Google’da birinci

4 Yorum

  1. Onur Çakır
    Ocak 01, 18:22 Reply
    Beni en çok güldüren logodan anladığını zannedip karmakarışık logo seçen kullanıcılar oluyor. :)
  2. Didem
    Ocak 02, 09:39 Reply
    Bir tık aşağıya, bir tık yukarıya.Sonuç, değişen birşey olmadı.Müşteri, daha iyi oldu değil mi.

Bir Yorum Bırakmak İster Misin?