Birçok sektörün kendine has zorlukları var bu gün gibi ortada. Bende bir webtasarımcı/yazılımcı olarak kendi uzmanlık alanım ile ilgili zorlukları paylaşabilirim sizlerle.
Webtasarım’da en büyük zorluk-tehlike ‘NE İSTEDİĞİNİ BİLMEYEN MÜŞTERİ’ bu tarz insanlardan sizleri çok yorar. Neden ?
Müşterinin aldığı hizmet karşılığında sizleri çalıştırma hakkı bulunuyor düşüncesiyle hareket eder ve verdiği para için sizden hizmet ister fakat çoğu kişi ne isteğini bilmez, çünkü çoğu müşteri web tasarım işlerine uzak olduğu için ne istediği hakkında en ufak bir fikri yoktur.
Asıl iş biz webtasarımcılara düşüyor, herhangi bir işçinin web konusuna hakim olması beklenemez lakin siz o ne istediğini bilmeyen kişiye webtasarım tecrübenizi işe başlamadan %5 lik bi kısmını ona anlatarak, iş akışı ve günümüz teknolojisine uygun sitenin nasıl olacağını aktararak hem kendi işinizi kolaylaştırmış olursunuz hemde müşterinize tek bir noktaya çekerek onu ‘NE İSTEDİĞİNİ BİLEN MÜŞTERİYE’ dönüştürebilirsiniz. Anlatıldığı kadar kolay olmayan bir mevzu fakat, her müşteride kendinize tecrübe katarak sizi geliştirebileceğine emin olabilirsiniz.
4 Adımda Etkili Webtasarım
1. Adım: Analiz (Kendinizi – Rakiplerinizi)
2. Adım: Grafik Tasarım (Günümüz şartlarına uygun tasarım)
3. Adım: Web Tasarım (Günümüz yazılım şartlarına uygun, seo ya destek veren yazlım)
4. Adım: Reklam (Seo ve sosyal medya olmak üzere web sitenizi zirveye çıkarmak)
Deneyimli bir yazılımcı olarak müşterilerime genel olarak bahsettiğim, işleri yürütürken kullandığım ve proje sunumlarımda da aktardığım 4 adım böyle. Herkes webtasarım yapabilir bu aşikar fakat kolay kolay bu işi kimse lağıyla yapamadığı ortada. Müşteri iseniz webtasarımcınızdan ne istediğinizi bilin. Webtasarımcı iseniz iş akış şemanızı müşterinize belirterek hangi adımları izleyeceğinizi aktarın. Sonuçta insanlar konuşa konuşa anlaşır, işe başlamadan her noktayı incelemenizde fayda vardır her zaman. Yanlış yazdığım noktalar vardır düzeltme yorumlarınızı ve görüşlerinizi bekliyorum iyi çalışmalar.
Bu tarz müşterilerle çok karşılaşıyorum. :/
Beni en çok güldüren logodan anladığını zannedip karmakarışık logo seçen kullanıcılar oluyor. 🙂
Bir tık aşağıya, bir tık yukarıya.Sonuç, değişen birşey olmadı.Müşteri, daha iyi oldu değil mi.
Teşekürler güzel anlatmışsınız cidden 🙂