Facebook, Twitter, Linkedin, Google Plus, İnstagram gibi sosyal medya platformları, insan hayatında önemli bir yer edinmiştir. Cep telefonu ve tablet bilgisayarlar gibi mobil cihazlarla da bu platformlara ulaşılabilmesi de kullanıcı sayısının hızlı bir şekilde artmasını sağlamıştır. Günümüzde en fazla ziyaret edilen internet yerler olan sosyal medya siteleri, firmalar için de önemli bir reklam ve tanıtım alanı olmuştur. Yazılı ve görsel medya aracılığı ile yapılan bir tanıtımla karşılaştırıldığında çok daha fazla kişiye daha uygun maliyetlerle ulaşılmasını sağladığı belirtilen sosyal medya, doğrudan etkileşim de sağlamaktadır. Bu platformları kullanan kişilere hizmet ve ürünün doğrudan tanıtılabilmesi için de sosyal medya ajanslarından yararlanmak, profesyonel bir çalışmayı da beraberinde getirmektedir. Ayrıca firmaların sosyal medya üzerinde kurumsal bir profil oluşturmasının da önemi vardır ancak bu profillerin kişisel profillerden farklı olması gereklidir. Bu nedenle yine uzmandan destek alınmalıdır.
Sosyal medya işletmelerin bilinirliliğini artırmakta, dolayısı ile kârlılığını da yükseltmektedir. İşletmelerin sosyal medya sayfası, sektörde çok daha fazla ağırlığının olmasını sağlayabilmektedir. Ayrıca markalaşma sürecinde de önemli bir işlemdir. Markalaşma sürecinin en önemli adını, çok sayıda kişi tarafından bilinmesidir ve sosyal medya aracılığı ile markanın sayısız insan tarafından bilinmesi mümkün olmaktadır. Yine üretilen bir ürün ya da sunulan bir hizmetin kısa süre içinde üstelik ekonomik olarak duyurulması da yine sosyal medya platformu üzerinden gerçekleştirilebilmektedir. Sosyal medya platformlarında ücretli reklam vermek de mümkündür. Bu reklamlar da hedef kitlelere yönelik olarak verilmektedir. Ancak doğrudan potansiyel müşteriye ulaşabilmek için belli bir çalışma yapılmalıdır ve bunun için profesyonel destek alınmalıdır.
İşletmeler sosyal medyadan başarı elde etmek için sosyal medya reklamlarını kullanabilmektedir. Bu sayede firmanın ve ürettiği ürün ya da sunduğu hizmetin çok daha fazla kişiye ulaşması mümkün olmaktadır. Ancak burada dikkat edilmesi gereken, çok fazla üyesi olan sosyal medya sayfalarının ya da profillerinin satın alınmamasıdır. Kurumsal sosyal medya sayfası her zaman güncel tutulmalıdır. Üyelere ve takipçilerle ilgi çekici mesajlar aracılığı ile iletişim kurmak da önemlidir. Ayrıca küçük hediyeler sunulması da dikkat çekme yöntemlerinden biridir.