Influencer Nedir?

0
279

Merhaba, bugün influencer nedir, influencer türleri nelerdir ve sayılarına göre  influencer türleri nelerdir detaylı bir şekilde bahsedeceğim.

Bireyler sosyal medyayı haberleşme, eğlenme, farklı insanlar ya da kültürler tanımak için kullanmaktadır. Sosyal medya bireylerin oldukça etkilendiği, kararlarını ve davranışlarının şekillenmesine katkı sağladığı bir mecra haline gelmiştir. Bu nedenle marka ya da firmalar da sosyal medya üzerinden reklam çalışmaları, duyuruları yaparak tüketicilere ulaşmak istemektedir.

      Kişilerin fenomen olma istekleri kazanç elde etmek istemeleri ya da daha fazla beğenilme, takdir edilme ihtiyaçlarını gidermek içindir.  Sosyal medya üzerinden belirli bir takipçi sayısı elde eden ve takipçilerini yönlendiren kişilere influencer denilmektedir. Kullanıcı kitlesini yönlendirme olarak çevrilmektedir. İnsanları etkileyen kitleyi ellerinde bulunduran kişilerle firma, markalar çalışmak istemektedir. Böylece markalar satış stratejilerinde başarılı olmak istemektedir.

Markalar Neden Influencerlar ile Çalışır?

      Influencer olan bireyler insanların satın alma eylemleri, düşünce ve davranışlarını maksimum oranda etkiler. Bu nedenle marka ya da firmalar fenomen, influencerlara ürün göndererek ya da ücretli işbirlikleri yaparak kişileri etkilemeleri, ürünlerini tanıtmalarını isteyebilmektedir. Influencerlar ile yapılan işbirlikleri sayesinde firmalar büyük oranda kazanç elde eder. Bu işbirlikleri aynı zamanda yeni medya reklam çalışmasıdır. Maliyeti geleneksel medyaya oranla daha azdır ve kısa sürede hedeflenen başarı elde edilir.

      Markalar işbirliği yapacak influencerları çok iyi bir şekilde seçmektedir. Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar kolay bir şekilde istatistiklere yansır. Bu durum sosyal medya etkileşimlerinin hesaplanmasını sağlar. Aynı zamanda bireylerin satın alma eylemlerinde bulunup bulunmadıkları hızlı bir şekilde ulaşılabilir. Daha fazla kişiye ulaşan, kişileri satın alma eylemine yönlendiren başarılı influencerlar ile işbirliği yapmak firmanın tanınırlığını ve satış oranlarının artmasına yardımcı olur.

Takipçi Sayısına Göre Influencer Türleri Nelerdir?

      Influencer olmak için kişilerin takipçi sayısının çok olması ve yüksek etkileşiminin olması gerekir. Böylece firmalarla işbirliği yapabilir, kişiler kendi markalarını çıkararak bireylerin ihtiyacı olan ürünleri tanıtabilir ve satışa sunabilir. Takipçi sayısı yüksek olan kişiler daha fazla kişiye ulaşacağı için firmalar ünlü hesapları, fenomenler ile anlaşır. Ancak mikro influencer da kişileri oldukça etkiler. Bu durum yapılan işbirlikleri etkileşim oranlarından takip etmek kolaydır.

  • Mega Influencerlar: Sosyal medyada en yüksek takipçi sayısına ulaşan influencerlar olarak bilinmektedir. Mega influencer olmak için en az bir milyon takipçiye ulaşılması gerekir. Bu sayıyı aşan ve geniş kitleleri etkileyen kişilerle çalışmak için firmalar teklif gönderir. Aynı zamanda bu kişiler genellikle bir ajans ile çalışmaktadır. Mega influencerlar genellikle tanınan ünlü isimlerdir. Örneğin sanatçı, ressam, sunucu, oyuncu gibi kamuoyunun tanıdığı kişilerdir. Aynı zamanda sosyal medyada tarafından da ünlü olan isimler vardır. Bunlara ise fenomen adı verilmektedir.
  • Makro Influencerlar: Influencer Marketing konusunda en etkili olan grup denilebilir. Kişilerin düşünce, alım eylemlerini gerçekleştirmesine yardımcı olan yani yönlendiren makro influencerlardır. Bu kişiler genellikle araştırarak, ürünleri deneyerek olumlu olumsuz özelliklerini takipçilerine aktarır. Böylece kişiler ürün, firma hatta otel, market gibi günlük ihtiyaçların nereden karşılanacağını belirler. Makro influencer doğal ve organik bir şekilde takipçilere ulaşmıştır. Bu yüzden etkileşimleri oldukça fazladır. Aynı zamanda makro influencerlara ulaşma oranları daha fazladır ve işbirliği çalışmalarında daha az maliyetle çalışma fırsatı elde edilebilmektedir. Bu kişilerin hesapları oldukça yavaş büyür ancak kişilerle sürekli iletişim halinde olduğu için bireylerin beklentilerine karşılık verecek çalışmalar yapar.
  • Mikro Influencerlar: Belli bir konuda uzman olan ve bildiği konularda paylaşım yaparak kişilerin bilgilenmesini sağlayan influencerlardır. Daha çok ilgi çeker çünkü kişilerin farklı konularda bilgilenmesini sağlar. Aynı zamanda uzman kişiler olduğu için bireylere daha fazla güven verir. Etkileşim oranları yüksektir ve firmalar tarafından kolay bir şekilde ulaşılabilir. Kişiler mikro influencer olmak için 1000 ile 50000 takipçi sayısına ulaşmak gerekir. Bu sayıdan fazlası ise makro influencer kategorisine dâhil edilmektedir. Bu kategoride olan influencerlar için firmaların kaliteleri oldukça önemlidir. Takipçilerinin güvenini kaybetmemek için güvenilir firma ya da markalarla çalışmak ister. Bu yüzden markaları reddeden influencer grubu da denilmektedir. Güven mikro influencerlar için oldukça önemli bir kriterdir. Bu yüzden takipçileri güvenir ve önerdikleri yaşam tarzı uygulanır veya sevdikleri ürünler kişiler tarafından hemen satın alınır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz