Merhaba, bugün sosyal medyada reklam verirken dikkat edilmesi gerekenler, dijital medyada reklam verme yöntemlerinden bahsedeceğim.
Ağ sisteminin gelişimi ile birlikte reklam verme yöntemleri çeşitlenmiştir. Online yani çevrimiçi reklamcılık önem kazanmıştır. Kişilerin aktif olarak akıllı cihazları kullanması reklamcılık alanlarının internet üzerinden yayınlanmasını sağlamıştır. Bu yüzden reklam ajansları stratejilerini değiştirmiş ve en hızlı dönüş aldıkları platformlarla reklam çalışmaları yapmaktadır. Böylece firmaların tanınırlığı ve satış hızları giderek artmaktadır.
Geleneksel medya reklamlarının maliyetleri yüksektir. Ancak dijital medya reklamları daha az maliyetle daha fazla kişiye ulaşabilmektedir. Bu yüzden ajanslar daha fazla sosyal medya platformlarında içerik üreten kişilere ulaşarak işbirliği yapmaktadır. Ayrıca sponsorlu reklam çalışmaları yaparak direkt olarak dijital medyadan reklam almaktadır. Böylece hedeflenen başarı kısa sürede sağlanır. Reklamların hemen ölçümlenmesi, stratejinin başarılı olup olmadığı hakkında bilgi vermektedir.
Dijital Medya Reklamlarının Avantajları
Instagram, Facebook gibi mecralardan reklam alındığından yaklaşık bir saat sonra ölçümler gösterilmeye başlanır. Instagram’da reklam verebilmek için Facebook Bussines sistemine geçilmelidir. Yani kişisel Instragram hesabını işletme hesabına çevirmek gerekir. Böylece reklamların ölçümlerini gösteren istatistik bilgileri gelmektedir. Bu bilgiler ile reklam çalışmalarının hangi hedef kitleye ulaştığı, aktif olarak eylem gerçekleştirip gerçekleştirmediği görüntülenmektedir. Böylece olumsuz ve istenmeyen dönüşler olursa işletmeler politika değiştirebilir. Ürün ve hizmetlerinin kalitesini artırarak kişilere tekrar sunma olanağını yakalar. Ancak geleneksel medyada kullanıcıların geri dönüşleri olmadığı için anında müdahale edememektedir.
Sosyal medya reklamları çalışmaların ne kadar etkili olduğu ve ürünlerin ne kadar talep edildiğini istatistiksel olarak gösterir. Fazla talep olduğu durumlarda da işletmelerin ürün yelpazesini genişletmesi konusunda fikir verir. Eğer firmalar daha hızlı büyümek ve kaliteli ürünler piyasaya çıkarmak isterse özel olarak işletmelere de sosyal medya hesapları açmalıdır. Böylece sürekli ürün alan müşterileri bilgilendirme, duyuru yapma imkânı elde edecektir. İşletme hesaplarının olması aynı zamanda yeni kullanıcıların keşfetmelerine yardımcı olacak, firmalar tanınma fırsatı yakalayacaktır.


Sosyal Medyada Reklamlarında Nelere Dikkat Edilmesi Gerekir?
Kişiler sosyal medya hesaplarını aktif kullanarak iş yaratma potansiyeline sahiptir. İlgi duydukları alanlarda özgün, farklı içerikler paylaşarak takipçi sayısını artırabilir. Böylece hem ünlü markalarla çalışma yapma fırsatı yakalanır hem de sevilen bir mesleği icra etmenin farklı bir yolu bulunur. Peki, markalar sosyal medyada reklam verirken nelere dikkat eder?
- İçerik oluştururken ürünü anlatacak belirli kelimeler bulunmaktadır. Anahtar kelimeler ürün ya da hizmetin ön plana çıkmasını sağlar. Firmalar içerik üreten kişilerden net, özgün fotoğraf ya da video ve alt metinde ürünün özelliklerinden bahsedilmesini ister. Özellikle Instagram’da reklam verirken güncel olarak hangi gönderi çeşidi sık kullanılıyorsa ona uygun içerik oluşturulmalıdır. Örneğin son zamanlarda Instagram ve Tiktok rakip olduğu için Instagram video içerik üretmeye daha çok önem vermeye başlamıştır. İçerik üreticileri de buna uygun video, editler uygulamakta ve metinlerde ürünü anlatan anahtar kelimeler geçirmektedir.
- Anahtar kelimelerin doğru kullanılması arama motorlarında marka ve ürünün çıkmasında etkili olacaktır. Sosyal medya gönderileri aynı zamanda Google, Yandex gibi arama motorlarında çıkacaktır. Hem içerik üreticisi hem de marka daha çok bilinmesine yardımcı olacaktır.
- Bireylerin ilgisini çekecek ve hedef kitlenin hoşlanacağı tarzda içerikler, reklamlar oluşturmak başlangıçta markanın belirlediği hedefe kısa sürede ulaşmayı sağlar. Aynı zamanda gerçek takipçili kişiler ile çalışmak kısa sürede etkileşim almayı sağlayarak reklamların başarılı olmasını sağlamaktadır.
- Reklamlar oluştururken hedef kitlenin doğru seçilmesi gerekir. Sosyal medyada spesifik olarak hedef kitle seçilip reklam verilmektedir. Aynı zamanda etkileşim ölçümlerinde oranlar istatistik olarak verildiği için hedef kitleye ne kadar hızda ulaştığı ve etkililik oranları hızlı bir şekilde hesaplanabilmektedir.
- Fotoğraf ve video içeriklerde görüntü kalitesine dikkat etmek, aydınlık, farklı bakış açıları kullanmak ilgi çeker. Reklamların özgün olması için kaliteli, düşük piksel olmayan görsellerle çalışmak gerekmektedir. Böylece ürün net olarak görünür ve kullanıcılara fikir verir. Estetik olarak üretilmiş ürünlerin çekimlerine ayrıca dikkat etmek, özen göstermek gerekmektedir.
- Etkileşim ölçümleri doğru değerlendirmek gerekir. Reklamların hızlı bir şekilde daha çok kişiye ulaşması için aktif takipçilerden beğeni, yorum, kaydet hatta birbirlerine gönderme işlemlerini yapmaları rica edilebilir. Ayrıca gönderi doğal olarak etkileşim içinde olursa daha fazla kişiye ulaşır ve markanın bilinirliği artar.