Tasarımda, Müşteriyi Anlamanın Formülü ve Önemi

0
527

Günümüzün profesyonel tasarımcılarının izlediği yol haritasının sırlarından birini paylaşmak istedim, profesyonellerin izinden gitmek isteyenler için hazırladığım bu makaleyi mutlaka okumanızı öneriyorum. Başlayalım o zaman; Tasarımcıların neredeyse bir çoğu müşteriden gelen ilk bilgileri toplamanın işin en önemli aşaması olduğu konusunda birleşirler. İster yüz yüze yapılan görüşme olsun, ister doldurulan bir soru-cevap formu. İlk aşamada yapmanız gereken şey bir tasarım brifi oluşturmaktır.

Peki bu nasıl bir şey olmalıdır? Merak etmeyin, ben sizin için bir tane örnek oluşturdum bunu geliştirmek genişletmek de size kalmış… Ama öncesinde müşterinize güven telkin etmelisiniz! Nasıl mı? İşte örneği ; Değerli müşterimiz; firmanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi müşterilerinize ulaştırmak istediğinizde, iyi bir çözüm ortağına ihtiyacınız vardır. Size en etkili çözümü getirebilmek ve sizin değerli zamanınızı tasarruflu kullanabilmek için, en önemlisi de bu projede siz olarak düşünerek siz olarak görebilmek adına; lütfen bu forumda istenen cevapları kendinizi iyi hissettiğiniz bir anda projenize odaklandığınız ve de motivasyonunuzun yüksek olduğu bir zaman oluşturup gerekli bilgileri yeterlilikle vermeye çalışın. Unutmamalısınız ki bu vereceğiniz bilgiler ışığında; sizi, siz olarak algılayıp, sizin yerinize geçip, sizin adınıza en iyiyi, en yeni fikirlerle tasarlamaya başlayacağım. Bu güven cümleleriyle müşteriniz size itimat kapılarını ardına kadar açacaktır. Kapı açıldığına göre içeri girebilirsiniz.

İşinizi kolaylaştırmak adına aşağıdaki ilk ipuçlarını müşterinizden mutlaka almaya çalışın!

* Müşterinizin rakipleri kim? veya rekabet edilen ürünleri de (diğer rakip markaları) inceleyin, iyi izleyin.

* Tam olarak kime, hangi kesime hitap ediyor? iyi belirleyin (Birincil Hedef Kitle).

* Sizden alacağı tasarımsal hizmetle, nasıl bir başarı hedefliyor? anlamaya çalışın!

* Hedef kitlesi Müşterinizin ürününü / hizmetini neden alsın? (Kendinizi kitlenin yerine koymaya çalışın!).

* Müşteriniz, bir yaşam biçimi sunabiliyor mu? (İletişim / Tanıtım’la); kendisini ürünüyle / hizmetiyle nasıl özdeşleştirebiliyor; anlamaya, algılamaya çalışın (araştırın).

* Hedef kitlesinin kendi aralarında vurguladıkları, imaj / satın alma nedenleri / değerleri var mı? bunları öğrenin?

* “Müşteri Memnuniyeti”nin gizli, kendiliğinden bir reklam çeşidi olduğunu unutmayın. Bunları İletişim / Tanıtım araçlarınızda mutlaka kullanın!

Evet, bu ilk ön bilgilerle müşterinizle iyi bir başlangıç yaptınız, sonrası için müşterinizle iyi bir iletişiminiz olsun. Ona düzenli, doğru, eksiksiz ve sürekli bilgiler vermeye çalışın.

Buraya kadar her şey tamam… Peki bundan sonrası?

İşte soru/cevap formu; Öncesinde güven telkinimizi bir daha tekrar etmekte fayda var.

Değerli müşterimiz; firmanızı, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi müşterilerinize ulaştırmak istediğinizde, iyi bir çözüm ortağına ihtiyacınız vardır. Size en etkili çözümü getirebilmek ve sizin değerli zamanınızı tasaruflu kullanabilmek için, en önemlisi de bu projede siz olarak düşünerek siz olarak görebilmek adına; lütfen bu forumda istenen cevapları kendinizi iyi hissettiğiniz bir anda projenize odaklandığınız ve de motivasyonunuzun yüksek olduğu bir zaman oluşturup gerekli bilgileri yeterlilikle vermeye çalışın. Unutmamalısınız ki bu vereceğiniz bilgiler ışığında; sizi, siz olarak algılayıp, sizin yerinize geçip, sizin adınıza en iyiyi, en yeni fikirlerle tasarlamaya başlayacağım.

* Marka yada Şirket / Firma ismi için yada ürün için neleri belirlediniz?

* Proje ismi / içeriği, işin açıklaması?

* Proje için zamanınız (7 – 30 gün) ?

* Projenizin detayı?

* Önce bu proje için aklınızdaki kurgularınızı paylaşırmısınız?

* Ne iş yaparsınız?

* Ürününüz / hizmetiniz nedir?

* Müşterileriniz kimler?

* Müşterileriniz başka kim / kimler olsun istiyorsunuz?

* Rakipleriniz kim/kimler?

* Müşterileriniz sizden önce, kime giderler yada hizmeti kimlerden temin ederlerdi?

* Sizin ürününüz / hizmetiniz yerine neyi / neleri kullanırlar?

* En güçlü yanınız?

* Ön plana çıkartmak istediğiniz özelliğiniz nedir?

* Müşterileriniz neden sizi tercih etmeli?

* Mesela, tasarımlarda kesinlikle olmasını ve olmamasını istedikleriniz nelerdir?

* Başka söylemek istediğiniz bir şey var mı?

Değerli müşterimiz; iyi bir çözüm ortağı olarak beni/bizi seçtiğiniz vede tanımlama formuna verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bilgilerinizin gerekli ayrıştırma ve sonrasında yapılandırmasıyla en kısa sürede, ihtiyacınız olan çalışmalarla size dönüş yapılacaktır. Aklınıza takılan, yada ilave etmek istediğiniz her hangi bir bilgi veya daha farklı bir konuda cevap arayışınız için, sizde olan iletişim bilgilerimden çözüm ortağınız bana/bize ulaşabilirsiniz. Tekrar iletişim kurabilmek dileğiyle.

Yukarıda oluşturduğum soru/cevap formu sizlere örnek teşkil edeceğini umuyorum, dediğim gibi bunu geliştirmek ve genişletmek sizin elinizde. Belki müşteriniz önüne konulan bir forumu doldurmaktan hoşlanmayabilir, o zaman iş size düşüyor. Burada ki soruları ve güven metnini ezberlemek sizin için zor olmasa gerek. Bence ezberleyin, geçin müşterinizin karşısına, sağlam bir duruşla, sırasıyla sorularınızı yöneltin cevaplarınızı alın, notlarınızı tutun. Bu sayede işin mahiyeti, içeriği, getirisi hakkında tam bir bilgiye sahip olmanın yanında, oluşan talep karşısında nasıl bir eylem planı yapmanız gerekeceğini belirleyebilirsiniz.

Ne diyelim, yönerge benden uygulama sizden… O halde şimdiden kolay gelsin! Unutmadan sonuçtan beni de haberdar ederseniz bu makaleyi okuyan diğer katılımcılara da bir ışık tutmuş olursunuz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz