Mobil Pazarlama Neden Önemlidir?

1
411


Mobil Pazarlamakonusu son yıllarda oldukça önemli hale gelmiş, geleceğin pazarlama yöntemi olarak anılmaktadır. Günümüzde mobil kullanıcıların gün geçtikçe çoğalarak atması sonucunda mecburi olarak mobil platformlara yönelme ve önem gösterme başlamıştır.
2014 yılı itibariyle mobil cihazların kullanımı masaüstü bilgisayarlarını geçmiştir. Masaüstündeki artış bile bunun önüne geçememiştir. Bu da mobil pazarlamanın neden bu kadar önemli olduğu sorusunu yanıtlamaktadır.
Mobil platformu ve pazarlamayı bu derece önemli yapan olgu kuşkusuz şekilde insanlardır. İnternet kullanan kişilerin hemen hemen yarısı mobil cihazlar kullanarak bu işlemleri yapmaktadırlar.


Mobil Pazarlama Nedir?
Mobil Pazarlama konusunda en genel tanımlama mobil cihazlarını kullanan kullanıcıları hedefe oturtan pazarlama çalışmalarının tamamına verilen isimdir diyebiliriz.
Mobil pazarlamanın zor olan kısmı hedeflenen kitlenin ilgi alanlarını doğru olarak tahmin edebilmektedir. Örnek olarak bazı kullanıcılar elektronik posta yöntemiyle yapacağı çalışmaları beğenirken bazıları ise bundan hoşlanmayacak bunun yerine mobil uygulamalar geliştirilmesini, QR kodlar da işin içine katılarak beklentilerini karşılamayı tercih edeceklerdir.
Burada mobil pazarlama yapan kişiler için en önemli nokta ihtiyaçların ve hedef kitlenin zevklerinin doğru olarak belirlenebilmesidir. En çok işe yarayacak yöntemler tespit edilerek bunların üzerine gidilmesi gerekmektedir.


Mobil Pazarlamada Strateji Çeşitleri
Mobil Pazarlama konusunda müşteri çeşidi ve sunulan içerikleri göre birçok farklı strateji çeşitleri vardır. Bu hedef kitle ve yapılan işe göre değişiklik göstermektedir. Bu taktiklerden birini ya da birkaçını seçerken en çok önem verilmesi gereken nokta hedef kitle ve bütçe olmaktadır.


Örnek olarak SMS yöntemi ile mobil pazarlama hemen hemen cep telefonlarının doğuşundan beri bildiğimiz bir pazarlama stratejisidir. Hedef kitle olarak görülen müşterilerin cep telefonlarına SMS ile teklif, indirim ve kampanya mesajları gönderilerek yapılabilir. Diğer bir yöntem olan uygulama tabanlı pazarlama ise mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştirilir.
Herhangi bir uygulama içerisinde kendi reklamınızı vermeniz mümkündür. Lokasyon tabanlı pazarlamada ise mobil reklamlar kullanıcıların bulunduğu yere göre değişmektedir. Örnek olarak hastane yakınlarındaysanız civardaki eczaneler mobil cihazınıza reklam gönderebilirler. QR kodları da günümüzde yavaş yavaş yaygınlaşmaya başlayan, mobil cihazınızla okutacağınız kodlar ile belirlenmiş sayfa ya da uygulamaya göndererek etkileşim sağlarlar. Ayrıca mobil arama ve mobil görsel reklamları ile Google aramalarında aranılan şeylere yönelik reklamlar ve görseller kullanıcılara sunulabilir.

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz