Google AMP, diğer adıyla Accelerated Mobile Pages, hızlandırılmış Mobil Sayfalar olarak çevrilen Google’ın geliştirmiş olduğu, sayfaların daha hızlı açılmasını sağlayan bir mobil teknolojisidir. Günümüzde hız her şey demektir. Bu yüzden insanlar bir şeyleri beklemekten hoşlanmamaktadır ve web site ziyaretçilerinin çoğunluğu kısa bir süre içerisinde yüklenmeyen bir siteden hemen ayrılmaktadırlar.
Hızlandırılmış mobil sayfalar yapısı ile oluşturulan sayfaları yüksek performanslarla telefonlarda erişim imkanı tanıyarak,interneti daha güzel bir yer haline getirmeyi amaçlamaktadır.
GOOGLE AMP NASIL İŞLER?
Google AMP sisteminin nasıl işlediğine açıklık getirecek olursak; sistem 3 ana bölümden oluşmaktadır:
AMP HTML: HTML’nin hafif bir versiyonu yer almaktadır. Çünkü hızlı sayfa yüklemelerini sağlamak için belli öğeleri çalışma kurallarını engellemektedir. Ancak modern HTML kullanımı yapılıyorsa AMP için herhangi bir düzenleme yapılmasına gerek kalmamaktadır.
AMP JS (JavaScript): AMP, hızlı site yükleme işlemi için herhangi bir JavaScript kullanımını sınırlandırmaktadır. Bu durumun tek istisnası ise komut dosyalarıdır. Böylelikle Kolay Uygulanabilir Bileşenler Kütüphanesi sağlanmaktadır.
AMP CDC (Content Delivery System): Hızlandırılmış mobil sayfalar önbelleği olarak adlandırılmaktadır. Proxy tabanlı içerik dağıtım ağı, hızlı teslimat için AMP içeriğini önbelleğe almaktadır. CDN geçerli tüm AMP içeriğini önbellekte tutmaktadır.
GOOGLE AMP’YE NE ZAMAN İHTİYAÇ DUYARIM?
Google AMP sistemlerine ihtiyaç duyulabilmek için desteklenen arama motorları, sosyal platformlar, içerik yönetim sistemleri ve e-ticaret siteleri hakkında bilgi sahibi olmak gerekmektedir.
Örneğin bir haber sitesi iseniz AMP kullanımının gerekli olacağı rahatlıkla söylenebilir. Ek olarak rekabet alanını değerlendirip tam olarak neye ihtiyacınız olduğunun da tespit edilmesi de gereklidir. AMP’nin en büyük avantajı, hız konusunda normal bir sayfaya göre hızlı açılabilir olmasıdır. Rakiplerinizin bu teknolojiyi kullanması daha hızlı yüklenme ve reklam sunma imkanı tanıyacaktır. Böylelikle AMP sayfalarından reklam geliri elde edebileceklerdir.
Ayrıca, AMP web siteleri organik trafiğini artırdığı da görülmüştür. AMP’nin, siteden çıkma ve kalma oranlarının iyileşmesini etkilemektedir. Mobil hız performans artışıyla etkileşim ve dönüşüm oranlarındaki artış da AMP’nin sunduğu ayrıcalıklar arasındadır.
Her geçen yıl daha da gelişmekte olan AMP, Google’ın internet ve mobil için yazılan içerik oluşturucular üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmasını sağlamıştır.