Merhaba, bugün reklam verme yöntemleri, firma ya da markaları tanıtma yöntemleri, dijital reklam türlerini detaylı bir şekilde anlatacağım.
Ağ sisteminin gelişmesi ile birlikte reklamcılık sektörü dönüşmüştür. Geleneksel medya yerini yeni medyaya yönlendirmiştir. Geleneksel medya tam olarak bitmese de hâlâ etkin olarak kullanan hedef kitlesi mevcuttur. Yeni medyayı daha çok gençler, yetişkinler ve çocuklar kullanmaktadır. Yeni medya arasında sosyal medya platformları, bloglar, web siteleri, haber siteleri olarak sıralamak mümkündür. Genç ve yetişkinler aktif olarak sosyal medya platformlarını kullanmaktadır. Bu nedenle reklam çalışmaları da artık yeni medya üzerinden yapılmaktadır.
Marka ya da firmalar bilinirliklerini artırmak ve satış stratejilerindeki hedefe ulaşmak için sosyal medya üzerinden reklam verebilmektedir. Sosyal medyada reklam verme maliyet açısından oldukça uygundur ve geri dönüşümü oldukça yüksektir. Dijital pazarlama stratejisinin hemen ölçülebilir olması ve dönüşümlerin rahatlıkla istatistik olarak incelenebilmesi markalar için de avantaj sağlamaktadır. Bu nedenle yeni medyada reklam verme yöntemleri kullanılarak firma bilinirliği artırılır. Aynı zamanda ürünleri deneyen kullanıcıların yorumları, marka hakkında yorum ve incelemelerine hızlı bir şekilde ulaşmak mümkündür.
Reklam Verme ve Pazarlama Teknikleri Nelerdir?
Reklam verme bir ürün ya da hizmetin farklı kanallar vasıtası ile kullanıcıya tanıtılmasıdır. Reklam ile hem ürün tanıtımı hem de firmanın bilinirliğini artırmak hedeflenir.
Reklam stratejisi belirlerken ürün ya da hizmetin ne işe yaradığı, nasıl kullanıldığı, kimler tarafından tercih edilebilir bu gibi konular net, açık ve etkileyici bir şekilde aktarılması gerekir. İlgi çeken ürün ya da hizmeti kullanıcılar merak ederek hızlı deneyim elde etmek ister. Kullanıcıların eyleme geçmesi için aynı zamanda reklamlarda satın almaya yönelik cümleler kurulması önem taşır. Böylece müşteriler de aktif duruma gelerek marka ya da firma ile tanışır. Markaların ürün geliştirmesi için kullanıcılar tarafından denenmesi gerekir. Bunu en hızlı sağlayan yöntem ise reklam vermedir. Pazarlama teknikleri ve reklam verme çeşitleri şunlardır:
- Afilliate (Satış Ortaklığı)
Markalar ya da küçük işletmelerin kullanıcıları dâhil ederek yaptıkları pazarlama stratejisidir. Kişiler satılan ürünlerden belirli komisyonlar almaktadır. Alınan ücretler satılan eşya, ürüne göre farklılık içermektedir. Genellikle Instagram üzerinden işbirliği yapılarak fenomen, bloggerlar kazanç elde edebilmektedir. Devamlı satış ortaklığı alınması kullanıcının güvenini sorgulama açısından kitleyi şüpheye düşürebilir. Bu nedenle kişinin anlatım yönü, deneyimini aktarma kabiliyetinin yüksek olması gerekir.
- Banner Reklamlar
Kişiler kendi deneyimlerini ve uzmanlıkları ile ilgili bilgi paylaşmak için web sitesi kurmaktadır. Zamanla bu web sitelerinin ana sayfa kısmına banner reklam yerleştirilerek dolaylı yoldan alıcı kitle elde edilebilir. Bu yöntem hem marka bilinirliğini hem de ürün satışını hızlandırmaktadır. Aynı zamanda banner reklam sayesinde gezinilen diğer ağ sistemlerinde gösterilen reklamlarda da marka ve ürünler kullanıcıların karşısına çıkacaktır.
- Blogging / İçerik Pazarlaması
Kişiler kendi deneyimlerini ve paylaşım yapmak istedikleri türde içerikleri blog üzerinden aktif bir şekilde yayınlayabilir. Blog ziyaretlerinin artması için güncel, özgün içeriklerin olması gerekmektedir. Kişiler aynı zamanda sosyal medya üzerinden blog paylaşımlarını yaparak organik ziyaretlerini artırabilir. Ziyaretçi sayısı yüksek ve uzun yıllar yayında kalan blog sitelerinden link yönlendirmesi ile tanıtım yazısı satın alınabilir. Bu durum markaların web sitelerinin güçlenmesine yardımcı olur. Aynı zamanda bloglarda organik kitleler oluştuğu için firma hem bilinirliğini artırır hem de satışını artırabilir. Bloggerların aktif kullandıkları sosyal medya platformları üzerinden de reklam verme yöntemleri kullanılabilir.
- Sosyal Medya Reklam Çalışmaları
Günümüzde en etkili reklam çalışmaları arasında sosyal medya aracılığı sayesinde gerçekleşir. Fenomen olan kullanıcılar, blogger, influencerlar ile marka ya da firma ücretli işbirliği yaparak satışlarını artırabilir. Sosyal medya reklam verme yöntemi maliyeti az olmasına rağmen etkisi oldukça büyüktür. Geniş kitleye hitap ettiği gibi reklam çalışmasının gösterilecek kesim direkt olarak belirlendiği için olumlu etkiler gözlemlenmektedir. Aynı zamanda sosyal medya reklam sonuçları istatistik olarak elde edilebilir. İstenilen zamanda reklamlara müdahale edilebilir, kaldırılabilir ya da memnun kalındığı takdirde reklam tekrar yayınlanabilir.
- Mail Listeleri
Marka ya da firmaların belirli bir kullanıcı kitlesi mevcuttur. Müşterilerin kayıtlı olduğu mail listeleri belirlenerek yeni gelişme, duyuruları iletilebilir. Özellikle kampanya çalışmalarında sms ve e mail yoluyla müşterilere bilgi verilmesi olumlu bir ger dönüşüm kazanılmasını sağlar.
Yazı için teşekkür ederim elinize sağlık.